اعطای مجوز فعالیت ۵ دفتر مشاوره شغلی و کاریابی به مراکز دانشگاهی علمی کاربردی لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از اعطای مجوز فعالیت ۵ دفتر مشاوره شغلی و کاریابی به مراکز دانشگاهی علمی کاربردی در سطح استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایلنا، فرهاد ناصری نیا در نشست هم‌اندیشی با رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان به تفاهم‌نامه همکاری میان این دانشگاه و معاونت اشتغال وزارت کار اشاره و بیان کرد: مهمترین راه برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیل دانشگاهی مهارت‌آموزی است که در این زمینه تلاش داریم با همکاری سایر نهادها و دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه علمی کاربردی این موضوع محقق شود.

وی به ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی استان در راستای ارائه مهارت‌های علمی و حرفه‌ای لازم به دانشجویان متناسب با بازار کار لرستان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه با توانمندی خوبی که از نظر تئوری و علمی دارد می‌تواند با زمینه‌سازی موثر برای حضور و نقش‌آفرینی نیروی انسانی کارآمد و دارای مهارت در بازار کار استان از طریق آموزش و سنجش شایستگی شغلی برای دانشجویان و علاقمندان زمینه لازم را برای ایجاد شغل فراهم کند .

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در راستای این تفاهم‌نامه تاکنون ۵ مجوز فعالیت دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی به مراکز علمی کاربردی که سه مجوز مربوط به شهرستان‌های پلدختر، دورود و سلسه و دو مجوز مربوط به شهرستان الیگودرز است که بر این اساس این دانشگاه فارغ‌التحصیلان خود را جذب بازار کار خواهد کرد.

ناصری نیا گفت: دانشجویانی که در مراکز علمی کاربردی این دانشگاه فارغ‌التحصیل می شوند می‌توانند با ثبت نام در این مراکز وارد بازار کار شوند .

وی در ادامه بیان کرد: برای ایجاد اشتغال باید دانشگاه‌های استان، مهارت‌آموزی و نیاز بازار کار را اولویت اصلی خود قرار دهند تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بتوانند با مهارت‌ها و توانمندی‌های که بازار کار نیاز دارد به سمت اشتغال و کارآفرینی هدایت شوند.

کد خبر: 67639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =