مدیریت شهری به خدمتگزاری از سالمندان مفتخر است

شهردار تهران با اشاره شیب تند سالمندی در کشور گفت: طبق آمارها سال ۱۴۲۰، جمعیت سالمندی کشور به ۲۰ درصد خواهد رسید با توجه به اینکه افزایش سن سالمندی تهران نسبت به میانگین کشور بالاتر است بر خود لازم می‌دانیم که با تمام توان برای ارتقاء سطح نشاط و سلامتی شما  گام‌های موثری برداریم.

به گزارش آتیه آنلاین، علیرضا زاکانی امروز ( ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲) با حضور در ورزشگاه شهید شیرودی محل برگزاری رقابت‌های نهایی نشاط سالمندی گفت: شما سالمندان افتخار ما هستید چرا که گذشته و عمر خود را صرف آبادانی کشور کردید و حالا نوبت ماست که نوکر و خدمتگزار شما باشیم.

زاکانی ادامه داد: شما با حضور در این رقابت‌ها نشاط و سرزندگی را به جامعه تسری می‌دهیم و امیدواریم که با خدمتگزاری ما و حضور پرشور شما، ثمره آن در شکل‌گیری جامعه بانشاط و با کیفیت از هر جهت موثر باشد.
شهردار تهران افزود: تهران جز شهرهای با افزایش سن سالمندی بالاتر نسبت به میانگین کشور ( ۱۱ درصد) است. میانگین سن سالمندی در تهران ۱۳درصد است. در برخی مناطق از جمله ( ۱۶, ۶ و ۱۴ ) نزدیک ۱۶ درصد است. این آمارها تمرکز افزون‌تر در ارائه خدمات تفریحی، ورزشی و درمانی به جامعه را یادآور می‌شود.

وی با اشاره به رویکردها و اقدامات شهرداری در حوزه سالمندی گفت: تلاش ما این است که شهر را مناسب‌سازی کنیم و همچنین خدمات ویژه در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی و... ارائه کنیم. در باشگاه سالمندی به زودی این موارد اطلاع‌رسانی خواهند شد.
شهردار تهران با اشاره به برگزاری رقابت‌های نشاط سالمندی گفت: عزیزان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها به زودی در مراکز درمانی مجموعه شهرداری سلامت آنها پایش خواهد شد.

زاکانی با اشاره به اینکه به‌زودی چندین مرکز سالمندی در چند نقطه از تهران ایجاد می‌شود، گفت: در مراکز سالمندی (فراهنگ) موردنظر تلاش بر این است که تمام امکانات مورد نیاز (تفریحی، سلامت و ...) فراهم و تعبیه شود تا بتوان خدمات متمرکز با کیفیتی به شما عزیزان ارائه شود.
وی در پایان از اداره کل سلامت شهرداری به عنوان برگزار کننده این رقابت ها قدردانی کرد و افزود: از این اداره کل و کانون سالمندان تمام مناطق تهران که زحمت برگزاری این رویداد را بر عهده داشتند تشکر می کنم و امیدواریم که این رویدادها که موجبات نشاط شما را فراهم می کند تداوم داشته باشد.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران هم در این مراسم گفت: حال خوب ساختنی است و تلاش ما بر این مهم هست که بتوانیم در ساختن این حال خوب و دلنشین موثر باشیم.

حمید صاحب اضافه کرد: انسان در گذر ایام اگرچه جسمش کمی کم توان اما جان و روحش پیر نمی شود. پس به زبان دیگر، ما هرگز پیر نمی شویم.

او با ابراز قدردانی از شرکت‌کنندگان در رقابت‌ها گفت: امروز روز مبارکی است که همگی با اشتیاق در این رویداد شرکت کردید. برای ما نیز روز مبارک و باعث خرسندی است و امیدواریم که بتوانیم این رویدادها را با استقبال پرشور شما بیشتر و کیفی تر برگزار کنیم.

کد خبر: 67461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =