بیمه تکمیلی بازنشستگان چقدر ‌برای صندوق بازنشستگی کشوری هزینه دارد؟

مهدی مسکنی،‌ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به تازگی هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق را به طور سالانه ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است که این میزان اعتبار برای حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته هزینه می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین،‌ داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که میانگین فعلی سن بازنشستگان تحت پوشش این صندوق با جامعه آماری بیش از یک میلیون و ۳۲۸ هزار نفر، به رقم ۶۴.۵۷ سال رسیده است. این آمارها نشانگر این موضوع است که گروه‌های جامعه هدف از میان افراد بازنشسته به دریافت خدمات درمانی بیشتری نیازمند هستند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت بازنشستگان و بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون در چهارچوب بودجه‌های مصوب و آیین‌نامه هیات وزیران برای بیمه بازنشستگان هستند. در همین راستا صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان مسئول پیگیری مطالبات بازنشستگان از دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود.
او ادامه داد: به همین منظور سالانه حدود ۶ هزار میلیارد تومان از محل سود شرکت‌های متعلق به صندوق بازنشستگی برای بیمه تکمیلی اعضای این صندوق هزینه می‌شود که از این میزان دولت هیچ رقمی را پرداخت نمی‌کند.

اجرای ۲ نوع بیمه تکمیلی برای بازنشستگان
صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش بیمه تکمیلی را به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی برای گروه‌های جامه هدف برنامه‌ریزی کرده است و به همین دلیل مراحل ثبت‌نام افراد نیازمند این بیمه در چندین مرحله اجرایی شده است.
همچنین طرح بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا در قالب سه نوع پوشش خدمات طلایی، نقره‌ای و برنزی از طریق یکی از بیمه‌ها به بازنشستگان متقاضی ارائه می‌شود. اگرچه این صندوق یک نوع بیمه تکمیلی دیگر را البته به صورت اختیاری برای افراد درخواست‌کننده تدارک دید تا افراد بازنشسته و وظیفه‌بگیر توانند از خدمات این نوع بیمه تکمیلی هم استفاده کنند.
در همین راستا در سال ۱۴۰۲ برای افراد بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۲ نوع بیمه تکمیلی درمان اصلی با مشارکت سهم بازنشسته به مبلغ ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان و اختیاری به مبلغ ۲۰۵ هزار تومان تعیین شد که عضویت و ورود بازنشستگان در هر کدام از این نوع بیمه‌ها، اختیاری است.

افزایش ۵۰ درصدی پوشش بیمه‌های تکمیلی در سال ۱۴۰۲
مسعود خواست‌خدایی، سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین به افزایش ۵۰ درصدی پوشش بیمه‌های تکمیلی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۲ مورد از آیتم‌ها شامل «بستری فوق تخصصی و خدمات سرپایی و بستری بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و بستری عمومی از محل خدمات فوق‌تخصصی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» بدون سقف شده تا میزان بستری موردنیاز افراد بدون محدویت باشد.
او به افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات آزمایشگاهی، اعمال مجاز سرپایی، خدمات تشخیص درمانی سرپایی، خدمات رادیوگرافی، ویزیت‌ها و خرید عینک، ویلچر، عصا و سمعک نیز اشاره کرد افزود: با توجه به تأمین اعتبار انجام شده، فاکتورهای درمانی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در کمتر از سه روز به بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

آخرین آمارهای مربوط به جامعه بازنشستگان
صندوق بازنشستگی کشوری با جامعه آماری یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر به عنوان دومین نهاد بیمه‌ای ۸۱ درصد حقوق‌بگیران آن را بازنشستگان را تحت پوشش دارد. در حال حاضر ۶۶ درصد حقوق‌بگیران این صندوق با جامعه آماری یک میلیون و ۸۳ هزار و ۴۳۹ نفر را مردان و ۳۴ درصد دیگر از حقوق‌بگیران با ۵۵۷ هزار و ۹۰۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.
تعداد افراد تحت پوشش این صندوق در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳.۵ درصد رشد داشته است. آمارها در حوزه توزیع دستگاهی حقوق‌بگیران در وزارتخانه‌ها و نهادهای تحت پوشش صندوق بازنشستگی نشانگر حضور ۶۲.۲ درصد کل حقوق‌بگیران در وزارت آموزش و پرورش است که در مجموع یک میلیون و ۲۲ هزار و ۳۷۶ نفر هستند که ۴۴۶ هزار و ۴۲ نفر زن و ۵۷۶ هزار و ۳۳۴ نفر نیز مرد هستند.
پس از وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۳.۲۶ درصد کل حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی را دارد که این داده‌های آماری شامل ۲۱۷ هزار و ۷۰۵ نفر از این افراد حقوق‌بگیر می‌شوند.
صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و ۶۴۱ هزار بازنشسته و وظیفه‌بگیر دومین صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای کشور با ضریب پشتیبانی آن ۰.۵ است و همین موضوع باعث شده که اکنون ۹۰ درصد منابع خود را از طریق بودجه دولتی تأمین کند تا بتواند تعهدات خود را در قبال حقوق‌بگیران و بازنشستگان ایفا کند.

کد خبر: 67447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =