بودجه بهزیستی در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد

رئیس گروه سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امسال اعتبارات بهزیستی حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: همین رویکرد در بودجه سال آینده مدنظر سازمان برنامه بودجه است و دولت نیز اعتقاد دارد این حوزه باید تقویت شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، رضا عوض‌پور در بازدید از نمایشگاه سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه جمعیت زیادی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: این جمعیت بسیار هم محق هستند و قانونگذار برایشان حقوقی قائل شده و باید همه در کنار هم، دولت و مجلس تلاش و کمک کنیم که حال دل قشر تحت پوشش بهزیستی و نهادهای حمایتی خوب باشد.

او با بیان اینکه آثار و برکات این کار برای کل کشور است و حال جامعه را خوب می‌کند، افزود: سازمان بهزیستی طیف گسترده‌ای از خدمات را برای جامعه هدف چند میلیونی پوشش می‌دهد که این خدمات باید تقویت شود.

عوض پور با بیان اینکه بخشی از این بودجه متکی به منابع عمومی است، گفت: دولت در این چند ساله کمک کرده و رشد قابل توجهی به اعتبارات سازمان بهزیستی داده است، هرچند تا شرایط مطلوب فاصله قابل توجهی وجود دارد

وی رشد بودجه بهزیستی در سال جاری را چشمگیر توصیف کرد و گفت: نزدیک به ۵۰ درصد اعتبارات بهزیستی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد یافت و همین رویکرد حتما در بودجه سال ۱۴۰۳ مدنظر سازمان برنامه و بودجه است و دولت هم معتقد است که این حوزه باید تقویت شود.

رییس گروه سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در کنار افزایش بودجه بهزیستی باید از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی، خیرین و نهادهای دیگر استفاده شود تا هم‌افزایی مؤثری اتفاق بیفتد.

عوض پور رویکرد دولت را تقویت بودجه بهزیستی و استمرار آن دانست و گفت:‌ منابع بسیار قابل توجهی در ظفریت گروه های مردمی، جهادی و خیرین وجود دارد که لازم است در سازمان بهزیستی با برنامه‌ریزی منسجم و مؤثر به سمت آن بروند و بتوانند از آن ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را قانونی بسیار جامع و مترقی توصیف کرد که طیف گسترده‌ای از نیازهای جامعه معلولان را پاسخ می‌دهد.

این مسئول در سازمان برنامه و بودجه افزود: دولت تلاش کرده تا حد امکان منابع خوبی برای اجرای این قانون ببیند و سال آینده نیز منابع این حوزه تقویت می‌شود.

وی افزود: این منابع برای بحث‌های اشتغال و توانمندسازی، کمک معیشت و مستمری، بحث‌های یارانه نگهداری افراد دارای معلولیت در منزل یا در مراکز روزانه و شبانه‌روزی و همچنین کمک هزینه ودیعه مسکن و بحث آموزش، بهداشت و غربالگری و موارد دیگر است و ما حتماً از ردیف‌های مختلف که مرتبط با این حوزه هست و قانونگذار پیش‌بینی کرده استفاده و این منابع را تامین می‌کنیم.

رییس گروه سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، افزود: این نوع نگاه واقعا تقویت می‌شود و ما معتقد هستیم که باید به جامعه هدف بهزیستی به عنوان ولی نعمتان جامعه توجه ویژه‌ای شود. این به اصطلاح نونگاه در بودجه سال آینده هم خودش را نشان خواهد داد و یک باور جدی در مجموعه دولت و سازمان برنامه بودجه وجود دارد که بتوانیم منابع این بخش را تقویت کنیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

کد خبر: 67429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =