پرداخت هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در قالب هزار و ۲۰۰ طرح در استان، از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف شعبانی بیان کرد: امسال هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شد که با پیگیری‌های استاندار ۲۹۰ میلیارد ریال نیز افزوده شد و تاکنون هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال طرح به بانک‌های عامل ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض‌الحسنه و با عاملیت بانک‌های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض‌الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌ شود گفت: پرداخت این تسهیلات در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی با نرخ سود چهار درصد از طریق ثبت‌نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌ شود و جامعه هدف این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: طرح مشاغل خانگی برای توسعه مشاغل خرد در سالجاری با محوریت ۶۲۰ رسته شغلی ارائه شده است که دولت با پرداخت تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت انفرادی و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت گروهی با نرخ سود چهار درصد بانکی تسهیلات می‌پردازد.

وی با بیان اینکه بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح‌های صنایع دستی، قالیبافی، گلیم‌بافی و خیاطی پرداخت شده است گفت: اجرای مشاغل خانگی نیاز به فضای زیاد ندارد، همچنین در این طرح‌ها نیاز به پرداخت اجاره مکان نیست از این رو هزینه‌ها برای ایجاد اشتغال کمتر است.

شعبانی توزیع تسهیلات مشاغل خانگی را با محوریت صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهادکشاورزی ، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برشمرد و افزود: شهرستان‌های استان می‌توانند از طریق دستگاه‌های متولی که مجوز مشاغل خانگی را صادر می‌کنند طرح خود را به اداره کار ارسال کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک از سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم است.

شعبانی ادامه داد: در طرح مشاغل خانگی، متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir ثبت‌نام می کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام می‌دهند.

بر اساس تبصره بند ۶ ماده هفت قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی «بانک مرکزی» موظف است با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه توزیع منابع قرض‌الحسنه برای مشاغل و کسب‌وکارهای خانگی را با توجه به اولویت و اهمیت انواع مشاغل خانگی و سهم هر استان تعیین و در ابتدای هر سال به بانک‌ها و موسسات اعتباری ابلاغ کند.

کد خبر: 67414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =