حمایت از ۲۸ واحد صنعتی - تولیدی مشکل‌دار در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از بررسی و حمایت ۲۸ واحد کارگری در کمیته استانی حمایت از واحدهای مشکل‌دار استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، فرهاد ناصری‌نیا با بیان اینکه حفظ و حمایت از واحدهای اقتصادی جهت پایداری تولید و اشتغال یکی از رسالت اصلی وزارت کار است گفت: در این راستا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و تشکیل ستاد تسهیل جهت بررسی واحدهای تولیدی مشکل دار و نیمه تعطیل تلاش شده تا با حمایت از این واحدها آنها را به چرخه تولید و تثبیت اشتغال در استان بازگردانیم.

وی افزود : طی ۹ ماهه سال جاری در ۲۰ جلسه کمیته استانی بررسی مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی برگزار و تعداد ۲۸ واحد تولیدی مورد حمایت قرار گرفته‌اند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مشکلات پیش آمده این بنگاه‌های اقتصادی را تحریم، واردات بی‌رویه کالاهای مشابه تولید داخل و قاچاق کالا عنوان و بیان کرد: مهم‌ترین مسائلی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد شامل تخصیص سرمایه در گردش، استمهال بدهی، بخشودگی جرائم و تقسیط مجدد وام‌های بانکی، مالیات و دارایی، مشکلات مرتبط با محیط‌زیست و موضوعات مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی و بیمه تأمین اجتماعی بود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط مرتفع شده است .

ناصری نیا ادامه داد : با حمایت و رفع مشکلات این واحدهای اقتصادی در ۹ ماهه امسال زمینه تثبیت اشتغال ۷ هزار و ۲۴۷ کارگر فراهم شد.

وی با تأکید به اینکه همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها منجر به ایجاد اشتغال می‌شود افزود: باید نگاه به ظرفیت بخش خصوصی را نادیده نگیریم و تشکل‌های بخش خصوصی و کارآفرینان و خلاقان و افراد دارای ایده، باید در نشست‌ها و جلسات مربوط به توسعه اقتصادی استان حضور داشته باشند و از نظرات علمی و توان مالی آن‌ها به ویژه برای ایجاد طرح‌ها و کمک به واحدهای راکد و نیمه تعطیل استفاده کنیم چون قدرت رایزنی و دید اقتصادی آن‌ها بیشتر است.

کد خبر: 67388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =