پرداخت بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان شمالی

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از پرداخت ۸۷۱ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان به یک‌هزار و ۳۴ طرح در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اربابی با اشاره به اینکه میزان پرداختی تسهیلات مشاغل خانگی به نسبت سهمیه ۶۲ درصد است گفت: امسال در مرحله اول سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت یک‌هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال از این منابع است که تاکنون یکهزار و ۴۳۳ طرح به ارزش هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده است.

وی با بیان اینکه این منابع برای دو هزار و ۷۱۴ نفر شغل ایجاد می کند افزود: تسهیلات مشاغل خانگی بیشتر به طرح‌های دوخت لباس، قالیبافی، گلیم بافی و مصنوعات چرمی پرداخت شده است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: در مجموع از سال ۱۴۰۰ تاکنون دو هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده و در این مدت یک‌هزار و ۸۴۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ابلاغ اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۰ سه برابر افزایش یافت از صدور سه برابری مجوزهای صادر شده نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان چهار دستگاه اجرایی شامل صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تخصیص داده می‌شود.

اربابی با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی تاکنون توانسته است یکی از بسترهای مهم شکوفایی اقتصاد خانواده‌ها را نسبت به ظرفیت‌های موجود ایجاد کند ادامه داد: مشاغل خانگی نقش مهمی در اشتغال استان داشته است به نحوی که با کاهش هزینه‌های جاری نسبت به مشاغل آزاد گرایش به این حوزه روز به روز بیشتر می شود.

وی افزود: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض‌الحسنه و با عاملیت بانک‌های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح‌های گلیم بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.

مشاغل خانگی، مشاغلی است که بیشتر در منازل و محل سکونت و زندگی فرد اجرا می‌شود. اجرای مشاغل خانگی نیاز به فضای زیاد ندارد، همچنین در این طرح‌ها نیاز به پرداخت اجاره مکان نیست از این رو هزینه‌ها برای ایجاد اشتغال کمتر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 67353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =