امکان مشاهده غیرحضوری سوابق بیمه‌ای تأمین اجتماعی

اهمیت اطلاع از میزان بیمه‌پردازی و پیشگیری از فرار بیمه‌ای و تضییع حقوق بیمه‌شدگان توسط برخی کارفرمایان، دسترسی به ضرورت ایجاد دسترسی افراد بیمه شده به سوابق بیمه‌ای تأمین اجتماعی را نشان می‌دهد. این سازمان به واسطه صیانت از حقوق افراد بیمه شده تحت پوشش، امکان آگاهی از مدت بیمه‌پردازی را در قالب خدمات غیرحضوری میسر کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، جمعیت بیش از ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی، امروزه در کمترین زمان ممکن و بدون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی امکان اطلاع دقیق از میزان بیمه‌پردازی به این سازمان را دارند. بیمه‌پردازان به تأمین اجتماعی از دو روش در دسترس غیرحضوری و برپایه خدمات الکترونیک می‌توانند سالهای دقیق پرداخت سهم حق بیمه به این سازمان را رصد کنند.

سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر و با تکیه بر ارتقا خدمات غیرحضوری مبتنی بر هوشمندسازی ارائه خدمات، بسیاری از سرویس‌های متنوع بیمه‌ای، درمانی، بازنشستگی و تعهدات کوتاه‌مدت را از طریق الکترونیک در اختیار جامعه بیش از ۴۷ میلیون نفری بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران در اختیار این افراد و گروه‌ها قرارداده است.

سامانه‌های ارائه دهنده سوابق بیمه‌ای

بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با استفاده از «سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی»، اپلیکیشن یا برنامه کاربردی «تأمین من» و از طریق کد دستوری (# ۱۴۲۰*۴*) صرفاً از طریق غیرحضوری امکان دریافت بسیاری از خدمات نظیر اطلاع از میزان سالهای دقیق بیمه‌پردازی به این سازمان را دارند.

جامعه بیمه‌شدگان با ثبت‌نام در برنامه کاربردی «تأمین من» و تعیین و ورود به برنامه مذکور و انتخاب کلید بیمه شده در بخش «کلیه سوابق» به تعداد سال، ماه و روزهای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی خود دسترسی دارند.

همچنین بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از طریق ورود به سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir و ثبت‌نام در این سامانه و مراجعه به بخش‌های «بیمه‌شدگان»، «خدمات سابقه» و «کلیه سوابق» به مجموعه سوابق بیمه‌ای خود نزد سازمان تأمین اجتماعی دسترسی دارند.

افراد بیمه‌شده تأمین اجتماعی از طریق شماره‌گیری کد دستوری (# ۱۴۲۰*۴*) و ورود به منوی مشخص شده امکان آگاهی از میزان سالهای بیمه‌پردازی به این سازمان را دارند.

در مجموع اینکه جامعه بیمه‌شدگان در قالب کارگران و گروه‌های مختلف اجتماعی تحت پوشش تأمین اجتماعی به راحتی از سه روش امکان رصد لحظه‌ای ارسال حق بیمه و عنوان شغلی مندرج در آن را خواهند داشت.

در شرایط امروز بازار کار و به دلیل فرارهای بیمه‌ای گاه و بیگاه برخی کارفرمایان جهت کاهش هزینه‌های خود و در راستای جلوگیری از عدم ارسال حق بیمه نیروی کار و آگاهی آنان از جزییات پرداخت سهم حق بیمه و عناوین شغلی، بیمه‌شدگان باید هرچند وقت یکبار با مراجعه به یکی از دو فضای ارائه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی، موارد اشاره شده را مورد بازبینی قرار دهند.

از آنجا که دریافت تمامی خدمات سازمان تأمین اجتماعی به بیمه‌پردازی وابسته است، آگاهی همیشگی از جزییات این مهم یکی از الزامات افراد بیمه‌شده محسوب می‌شود.

کاهش فشار کاری کارکنان تأمین اجتماعی در شعب، تسریع و تسهیل ارسال لیست حق بیمه توسط کارفرمایان، حذف مراحل کاری اضافه در حوزه تجمیع سوابق بیمه‌ای بیمه‌پردازان، دسترسی سریع به سوابق پرداخت حق بیمه و بهبود فرایند محاسبات مربوط به تجمیع سنوات بیمه‌ای افراد و انجام امورات بازنشستگی بخشی از مزایای خدمات الکترونیک سوابق بیمه‌ای به‌شمار می‌روند.امکان مشاهده غیرحضوری سوابق بیمه‌ای تأمین اجتماعی

امکان مشاهده غیرحضوری سوابق بیمه‌ای تأمین اجتماعی

روش اعتراض به سوابق بیمه‌ای

در حالی که بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند تمامی سوابق بیمه‌ای خود به تفکیک سال، ماه و روز را از طریق اپلیکیشن تأمین من مشاهده و محتوی (فایل) آن را دریافت کنند، امکان اعتراض به این سوابق و افزایش آن نیز توسط این سازمان فراهم شده است.

در صورتی که به برخی از سوابق ناموجود خود اعتراض داشته باشند، می توانند اعتراض خود را ثبت کنند. ثبت این اعتراضات به میزان سنوات بیمه‌ای نیز به عنوان یکی از خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به جامعه بیمه‌شدگان، از طریق روش‌های اشاره شده در دسترسی به سوابق قابل دریافت است.

در برخی شرایط کارمندان یا کارگران تقاضای ثبت اعتراض به سوابق بیمه‌ای ناموجود خود را دارند. در این موارد آنان می‌توانید از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی و برنامه تأمین من درخواست خود را ثبت و اقدامات لازم برای پیگیری سوابق ناموجود خود را را انجام دهند. تفاوت اعتراض به بیمه ناموجود با کسری کارکرد این است که در این بیمه، هیچگونه حق بیمه‌ای توسط کارفرمایان پرداخت نشده‌ است.

کد خبر: 67297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =