پرداخت ماهانه بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی لرستان

مدیرکل تامین‌اجتماعی لرستان از پرداخت ماهانه پنج هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهر گودرزی در بازدید از کارخانه نساجی بروجرد گفت: ۲۳۵ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش این سازمان در سطح استان قرار دارند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۴ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری و ۸۵ هزار و ۱۷۵ نفر مستمری بگیر این سازمان هستند.

وی با اشاره به پرداخت پنج هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال ماهانه به مستمری‌بگیران استان افزود: پرداخت این مبالغ نیازمند وصول به موقع منابع مورد نیاز است که تحقق این تعهد مهم برای سازمان، مستلزم همکاری کارفرمایان استان در پرداخت به موقع حق بیمه به مجموعه تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی لرستان با بیان اینکه رسالت تامین‌اجتماعی ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای بیمه‌شدگان در دوران اشتغال و مستمری‌بگیران و بازنشستگان در دوران فراغت از کار است، ادامه داد: امسال در راستای تعهد غرامت‌های کوتاه مدت تامین اجتماعی استان در حوزه بیمه کاری بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین امسال در این راستا ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیز تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان، مزایای نقدی و غیرنقدی، کمک عائله‌مندی و کمک هزینه اولاد توسط این نهاد پرداخت شده است.

بیش از۷۷۵ هزار نفر از جمعیت لرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

گودرزی با بیان اینکه ۵۸ هزار نفر عائله این افراد تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی قرار دارند، تاکید کرد: دو هزار و ۶۲۳ نفر قالیباف، دو هزار و ۲۳۷ کارفرمای صنفی، ۷۸ زنبوردار، ۱۹۶ باربر و ۶۴۴ خادم مسجد نیز به عنوان بیمه‌شدگان خاص تحت پوشش این سازمان هستند.

وی بیان کرد: ۹۴ هزار و ۵۰۰ بیمه شده خاص در لرستان وجود دارد و اکنون ۷۷۶ هزار نفر معادل ۴۲ درصد جمعیت لرستان، تحت پوشش تامین‌اجتماعی استان هستند که این رقم نسبت به متوسط کشور ۱۰ درصد کمتر است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۶۴۵ کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، افزود: کارکنان ۱۸ هزار و ۷۶۰ واحد کارگاهی فعال تحت پوشش تامین اجتماعی و از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

گودرزی گفت: در مجموع ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت لرستان تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند.

کد خبر: 67275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =