تقدیر از هیأت مرکزی گزینش سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان برترین هیأت

در همایش سراسری کارگزاران گزینش کشور، هیأت مرکزی گزینش سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان هیأت مرکزی گزینش برتر از میان ۴۰ دستگاه، نهاد، موسسه و وزارتخانه انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این همایش که با حضور جمعی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور، دبیر و اعضای هیئت عالی گزینش و کارگزاران گزینش کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، عدالت اداری را یکی از محورهای مهم و اساسی در موضوع گزینش دانست و بیان کرد: اجرای عدالت اداری پایه و اساس مهمی برای تحقق سلامت و تحول نظام اداری کشور و نیز تحقق عدالت در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

رئیس‌جمهور مسئولیت مدیران و کارگزاران گزینش را جلوه‌ای مهم و راهبردی از عدالت اداری برشمرد و افزود: اولین گام در این مسیر، شایستگی خود مسئولان گزینش است، زیرا مدیران و کارگزاران مؤمن به انقلاب اسلامی، کارآمد و باورمند به ضرورت تحول در نظام اداری می‌توانند بهترین‌ها را گزینش کنند.

رئیسی با تأکید بر اهمیت شروع گزینش از سطح مدیران و تسری توأمان آن به سطوح اداری و کارشناسی و خدماتی گفت: سطح شمول گزینش باید همه اجزای سازمان باشد. مگر می‌شود سطحی از اجزای سازمان از گزینش مستثنی شود، اگر سطحی از سطوح سازمان‌های اداری از گزینش مستثنی شود، سلامت نظام اداری از همان سطح مستثنی شده آسیب خواهد دید.

آیت‌الله رئیسی با بیان این‌که عدالت، تحول و کارآمدی نظام اداری جز با گزینش شایستگان محقق نمی‌شود، گفت: نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی با وجود این‌که در بسیاری مواقع خوب است، اما در امر گزینش مطلقاً نباید انجام شود؛ چرا که مانع انتخاب و گزینش شایستگان و تحقق تحول و سلامت اداری خواهد شد.

رئیس‌جمهور آفات گزینش را شامل جایگزینی سلایق سیاسی و حزبی با ضوابط و سفارشات و توصیه‌ها برشمرد و با تأکید بر این‌که شأن اجرای عدالت، اجازه سفارش‌پذیری و توصیه احدی را نمی‌دهد، افزود: ممکن است توصیه‌ای مبتنی بر حق و عدالت باشد، اما باید در برابر سفارشاتی که منطبق بر حق نیستند محکم بایستید. اگر غیر از این باشد عدالت و تحول اداری محقق نشده و مردم احساس کارآمدی در نظام اداری را نخواهند داشت.

در ابتدای این همایش «حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، «احمد مؤمنی‌راد» دبیر هیئت عالی گزینش و «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در سخنانی به اهمیت گزینش، چالش‌ها، مشکلات و مسائل آن پرداختند.

در این مراسم همچنین ضمن قدردانی از خانواده‌های معظم شهدا و نویسندگان مقالات منتخب، با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و دبیر هیئت عالی گزینش، هیأت مرکزی گزینش سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان هیأت مرکزی گزینش برتر از میان ۴۰ دستگاه، نهاد، موسسه و وزارتخانه انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر: 67237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =