همکاری ۲ هزار وکیل نیکوکار برای مشاوره حقوقی مددجویان کمیته امداد

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) از همکاری ۲ هزار وکیل نیکوکار برای معاضدت و مشاوره حقوقی مددجویان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره)،حسین فتاحی افزود: این نهاد در کنار خدمات حمایتی و توانمندسازی، یکی از خدماتی که به مددجویان ارائه می‌دهد، معاضدت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت است.

وی افزود: معتقدیم یکی از راه‌های توانمندسازی به عنوان برنامه اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ توانمندسازی حقوقی است تا مددجویان با احقاق حقوقی که از آنان تضییع شده است، به توانمندی رسیده و از چرخه حمایت خارج شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مددجویان از همین راه به توانمندی دست یافتند حتی حامی نیازمندان و از خیران کمیته امداد شده‌اند.

فتاحی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ میز حقوقی در دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور گفت: در این میز خدمت، وکلای نیکوکار و متخصصان حقوقی، حضور یافته و به مراجعان که مددجویان و اقشار نیازمند هستند، مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۵۰۰ پرونده حقوقی مددجویان توسط وکلای نیکوکار در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت، اضافه کرد: با همکاری کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه، حدود ۲۵۰۰ پرونده نیز از این مسیر رسیدگی و منجر به صدور حکم شد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد از همکاری مستمر ۲ هزار وکیل نیکوکار با کمیته امداد خبر داد و گفت: مددجویان علاوه بر حضور در دفاتر کمیته امداد و میز حقوقی، می‌توانند با مراجعه به سامانه هوشمند امداد، درخواست خدمات حقوقی خود را ثبت و در همان سامانه پاسخ و مشاوره مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کد خبر: 67230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =