حیات تأمین اجتماعی به موضوع اشتغال وابسته است

«غلامحسین عابدی‌روش»، رییس شعبه ۱۸ تأمین اجتماعی تهران گفت: حیات تأمین اجتماعی به موضوع اشتغال وابسته است در همین زمینه باید همه جامعه شاغل رسمی و غیررسمی و افراد و گروه‌های در سن کار باید تحت پوشش این سازمان بیمه‌ای قرار گیرند.

عابدی‌روش در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره افراد بدون پوشش بیمه‌ای و تکلیف قانونی تأمین اجتماعی برای گسترش خدمات بیمه‌ای براساس اصل ۲۹ قانون اساسی افزود: همچنین بسیاری افراد شاغل در بخش‌های مختلف اقتصادی و کسب‌وکار امکان تأمین منابع درآمدی و پوشش بیمه‌ای را در سازمان تأمین اجتماعی دارند بنابراین این نهاد بیمه‌گر می‌تواند با استفاده از این فرصت زمینه جذب افراد شاغل به عنوان بیمه‌شده جدید را فراهم کند و میزان منابع درآمدی خود را به این واسطه افزایش دهد.

او بیان کرد: در سازمان تأمین اجتماعی باید با حضور فعال در بسترهای مختلف شغلی و اجتماعی و تلاش و برنامه‌ریزی برای جذب افراد مرتبط با ایجاد فرصت‌های لازم، زمینه بهبود ضریب پشتیبانی و توسعه بیمه‌ای را فراهم کنیم.

به گفته او، گروه‌های مذکور به شرط قرار گرفتن در جمع خانواده تأمین اجتماعی امکان بهره‌مندی از تمامی خدمات بیمه‌ای، درمانی، بازنشستگی و تعهدات کوتاه‌مدت این سازمان را خواهند داشت. در این شرایط رشد رفاه اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

رییس شعبه ۱۸ تأمین اجتماعی تهران گفت: با توجه به نظام جامع چندلایه تأمین اجتماعی، وسع و توان اقتصادی افراد و گروه‌های اجتماعی ملاک پوشش بیمه‌ای و دریافت خدمات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر و حمایت کننده خواهد بود.

نقش ارتباط بین اشتغال و دستمزد در شکل‌گیری مناسبات شرکای اجتماعی

رییس شعبه ۱۸ تأمین اجتماعی تهران درباره ارتباط معنادار بین دستمزد شاغلان و میزان بیمه‌پردازی آنان بیان کرد: ارتباط بین اشتغال و دستمزد در سازمان تأمین اجتماعی بسیار موثر در شکل‌گیری مناسبات مختلف بین سازمان و شرکای اجتماعی است.

به گفته او، تجربه نشان می‌دهد که سالهای اولیه بیمه‌پردازی افراد بیمه‌شده، میل به پرداخت‌های حداقلی در حوزه دستمزدی و طبیعاً بیمه‌پردازی حداقلی اقدام غالب است که البته در سالهای منتهی به بازنشستگی میل به سمت پرداخت‌های حداکثری گرایش پیدا می‌کند.

عابدی‌روش ادامه داد: اگر سیستمی طراحی شود که دستمزد واقعی افراد تازه شاغل شده مشمول پرداخت حق بیمه قرار گیرد، پیاده‌سازی و ارائه خدمات متناسب با میزان بیمه‌پردازی متکی به دستمزد واقعی، انتفاع دوسویه سازمان تأمین اجتماعی و جامعه ذینفعان و بیمه‌پردازان به دنبال خواهد داشت.

افزایش رضایتمندی ذینفعان با واقعی‌سازی دستمزد

رییس شعبه ۱۸ تأمین اجتماعی تهران گفت: در واقع در راستای تعریف ارتباط بیمه‌ای شاغلان با سازمان تأمین اجتماعی باید آنالیز شغلی افراد در بخش‌های مختلف و تبدیل آنها به حقوق و دستمزد مورد توجه قرار گیرد. این رویه نهایتاً دستمزد واقعی، بیمه‌پردازی واقعی و دریافت خدمات متناسب با این شرایط را به دنبال خواهد داشت.

او بیان کرد: با توجه به هزینه‌کرد ۹ درصدی سهم حق بیمه در حوزه درمان بیمه‌شدگان و جامعه تحت پوشش، تحقق وضعیت اشاره شده در تعیین دستمزدهای واقعی و بیمه‌پردازی متناسب با آن، تحول در حوزه درمان و خدمات قابل ارائه به جامعه تحت پوشش را شاهد خواهیم بود.

به گفته او، همچنین با واقعی‌سازی دستمزد، غرامت دستمزد پرداخت شده به جامعه بیمه‌شدگان نیز وضعیت بهتری را به دنبال خواهد داشت و این اقدامات حتماً زمینه افزایش رضایتمندی ذینفعان و شرکای اجتماعی را به دنبال دارد.

کد خبر: 67178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =