تخصیص ۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز مرکز فنی و حرفه‌ای زنان گنبدکاووس

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز مرکز فنی و حرفه‌ای زنان این شهرستان از محل دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمود نیازی با اشاره به افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زنان شرق گلستان در گنبدکاووس در سی ام آذر ماه طی سفر استانی هیات دولت گفت: این مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای که عملیات ساخت آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد شامل کارگاه‌های متنوع آموزشی و فضای اداری با زیربنای ۲ هزار و ۳۴۷ متر مربع است.

وی افزود: عملیات ساخت این مرکز با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به پایان رسید و برای تجهیز کارگاه‌های پیش‌بینی شده حرفه‌های مختلف و مهارت‌های نوین در رشته‌های پرکاربرد مانند آموزش هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، برنامه‌ریزی و تعمیر تلفن همراه و رایانه در کنار رشته‌های میناکاری، نقاشی روی پارچه، سفالگری، انواع بافت‌های داری، ساخت طلا و جواهرات، طراحی و دکوراسیون داخلی، روکش مبل و باغبانی نیاز به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس گفت: زنان شرق استان گلستان که بعد از ۱۱ سال در سفر استانی رییس جمهور شاهد افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای ویژه خودشان بودند انتظار دارند با تامین تجهیزات هر چه زودتر بتوانند در دوره‌های مهارتی این مرکز شرکت کنند.

نیازی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این دوره از سفرهای استانی برای تامین تجهیزات پرکاربرد و مهم رشته‌های مختلف مهارتی تخصیص یافته است و تا آخر ماه تجهیزات خریداری می‌شود ادامه داد: هم اینک در مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی مردان و ۱۳۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد گنبدکاووس ۱۷۱ رشته مهارتی به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند، پایدارترین و مطمئن‌ترین تکیه‌گاه رونق و شکوفایی اقتصادی با اجرای برنامه‌های کوتاه و بلندمدت محسوب می‌شود و به همین دلیل نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی به عنوان یک اولویت حساس و حیاتی در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین و راهکاری موثر در پاسخ به نیازهای اشتغال و بازار و آموزش مداوم مهارت‌های لازم به شاغلان، برای حفظ و توسعه اشتغال موجود و انطباق توانمندی‌های افراد با نیازهای جدید بازار کار و تغییرات عرصه فناوری است.

کد خبر: 67070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =