۲۱۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تسهیلات ضروری دریافت کردند

محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: براساس داده‌های آماری موجود از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۰ هزار نفر از جامعه بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، تسهیلات ضروری و موردنیاز خود را دریافت کرده‌اند.

اسدی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: پرداخت تسهیلات به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی در راستای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون به حساب این تعداد از جامعه هدف تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی واریز شده است.

او بیان کرد: از سال جاری پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بجای وام ۱۲ میلیون تومانی در دستور کار این نهاد بیمه‌ای قرار گرفته تا بخشی از نیازهای ضروری زندگی بازنشستگان و مستمری‌بگیران با دریافت این تسهیلات برطرف شود.

هر مرحله ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان تسهیلات ضروری دریافت کردند

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه تسهیلات ضروری به بازنشستگان در هر مرحله تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر از جامعه هدف تسهیلات موردنیاز خود را از این سازمان دریافت کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه تسهیلات ۲۰میلیون تومانی بازنشستگان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماه است، افزود: تاکنون در چهار مرحله پرداخت این تسهیلات تعدادی از افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر از این وام‌های ضروری بهره‌مند شده‌اند و اکنون مرحله پنجم در حال انجام است.

اسدی به پرداخت ۲۱۰ هزار فقره تسهیلات ضروری در پنج مرحله پرداخت این وام ضروری به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران اشاره کرد و گفت: فقط در یک مرحله ثبت‌نام افراد برای دریافت این تسهیلات در کافی‌نت‌ها انجام شده و دیگر مراحل پرداخت تسهیلات ضروری بازنشستگان توسط کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور انجام شد.

۲۱۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تسهیلات ضروری دریافت کردند

واریز مرحله پنجم تسهیلات به حساب بازنشستگان

به گفته او، اکنون مرحله پنجم ثبت‌نام برای پرداخت این تسهیلات ضروری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در حال انجام است که به تدریج این تسهیلات در نظرگرفته به حساب این افراد واریز خواهد شد.

اسدی ابراز امیدواری کرد: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده، آمار دریافت‌کنندگان تسهیلات ضروری بازنشستگان به تعداد معقولی برسد تا مستمری‌بگیران بیشتری بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

علی‌اصغر بیات، عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی نیز پیشتر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: برای پرداخت وام به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه در راستای اعطای تسهیلات به این جامعه هدف تخصیص داده شده است تا این افراد بتوانند پس از ثبت‌نام تسهیلات موردنیاز خود را دریافت کنند.

وام ضروری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم در سه مرحله روند افزایشی داشت به گونه‌ای که از پنج به هفت میلیون تومان و سپس در مرحله دوم به ۱۲ و پس از آن به ۲۰ میلیون تومان برای بهره‌مندی بیشتر این گروه از هدف افزایش یافت.

در حال حاضر چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جامعه مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان را تشکیل می‌دهند که این نهاد بیمه‌ای سالانه برای اجرای تعهدات همه جانبه خود در قالب افراد تحت پوشش بیش از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند.

سازمان تأمین اجتماعی اکنون جامعه آماری ۵۳ درصدی از جمعیت کشور را با حدود ۴۷ میلیون نفر از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را تحت پوشش دارد که خدمات سه‌گانه بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی را در قالب تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت به همه این افراد ارائه می‌دهد.

کد خبر: 66768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =