پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: ۶۱۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای سالجاری تاکنون به ۷۶۳ طرح در استان پرداخت شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی اسلام‌خواه با بیان اینکه تاکنون ۵۳ درصد از سهم خراسان شمالی از تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده است گفت: امسال سهم خراسان شمالی از تسهیلات مشاغل خانگی، پرداخت یک‌هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال است که تاکنون یک‌هزار و ۳۹۹ طرح به ارزش یک‌هزار و۲۴۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی به بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: تسهیلات مشاغل خانگی به صورت قرض‌الحسنه و با عاملیت بانک‌های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح‌های گلیم‌بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.

خراسان شمالی جزو ۱۰ استان برتر در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی

وی درباره نظارت بر انحرافات در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گفت: کمیته‌های نظارت در سطح ملی، استانی و شهرستانی در این باره نظارت‌های لازم را دارند و تحقق تعهد اشتغال در طرح‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اسلام‌خواه یادآور شد: در صورت مشاهده تخلف و یا انجام نشدن تعهدات مجری طرح، مطابق با ضوابط شورای پول و اعتبار برخورد و نسبت به بازگشت منابع اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه بر اساس اطلاعات سامانه رصد، حدود ۹۰ درصد از پرداخت این تسهیلات در استان منجر به انجام تعهد شده است و خراسان شمالی جزو ۱۰ استان برتر در این زمینه است.

سال گذشته سهم خراسان شمالی از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۷۷۳ میلیارد ریال بود و در سال ۱۴۰۰ این رقم تنها ۳۵۰ میلیارد گزارش شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند

کد خبر: 66260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =