بهره‌مندی ۱۹ هزار واحد کارگاهی لرستان از خدمات تامین‌اجتماعی

مدیرکل تامین‌اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۱۹ هزار واحد کارگاهی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی است گفت: واحدهای تولیدی لرستان مشمول یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بخشودگی جرایم شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهر گودرزی بیان کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم در صیانت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان، بیش از ۱۹ هزار واحد کارگاهی در استان تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار دارد که این سازمان در راستای حفظ تولید و حمایت از تولیدکنندگان گام‌های خوبی برداشته است.

وی با بیان اینکه تامین‌اجتماعی در راستای منویات مقام معظم رهبری، با اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان حمایت‌های چشمگیری از بخش تولید و صنعت استان داشته است، افزود: با بهره‌مندی از تسهیلات این طرح، بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از جرایم کارفرمایان استان مشمول بخشودگی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان ادامه داد: مجموع افراد بیمه شده اصلی تامین‌اجتماعی در استان ۲۳۵ هزار نفر است که از این تعداد یک هزار و ۸۰۴ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری و ۸۵ هزار و ۱۷۵ نفر مستمری‌بگیر این سازمان هستند و امسال در راستای تعهد غرامت‌های کوتاه مدت تامین‌اجتماعی استان در حوزه بیمه کاری بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این راستا ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیز امسال تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان، مزایای نقدی و غیرنقدی، کمک عائله‌مندی و کمک هزینه اولاد توسط این نهاد پرداخت شده است.

۴۲ درصد جمعیت لرستان، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

گودرزی با بیان اینکه ۵۸ هزار نفر عائله این افراد تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی قرار دارند، تاکید کرد: ۲ هزار و ۶۲۳ نفر قالیباف، ۲ هزار و ۲۳۷ کارفرمای صنفی، ۷۸ زنبوردار، ۱۹۶ باربر و ۶۴۴ خادم مسجد نیز به عنوان بیمه‌شدگان خاص تحت پوشش این سازمان هستند.

وی گفت: ۹۴ هزار و ۵۰۰ بیمه شده خاص در لرستان وجود دارد و اکنون ۷۷۶ هزار نفر معادل ۴۲ درصد جمعیت لرستان، تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند که این رقم نسبت به متوسط کشور ۱۰ درصد کمتر است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۶۴۵ کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند، افزود: کارکنان ۱۸ هزار و ۷۶۰ واحد کارگاهی فعال، تحت پوشش تامین اجتماعی و از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

کد خبر: 65925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =