کره جنوبی گرفتار شیوع ساس شد

کره جنوبی گرفتار شیوع ساس شده است و دولت برای مبارزه با حشرات خونخوار به سرعت عکس‌العمل نشان می‌دهد. کره جنوبی از دهه ۱۹۷۰ به دلیل دسترسی به حشره‌کش‌ها، رکوردی تقریباً بدون درگیری در آلودگی ساس داشته است. از روز سه شنبه، تعداد موارد مشکوک ساس به ۳۰ مورد افزایش یافت که بیش از نیمی از آنها در سئول، پایتخت این کشور بوده است.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از CNBC؛ اول پاریس بود حالا سئول است. کره جنوبی هم گرفتار شیوع ساس شده است و دولت برای مبارزه با حشرات خونخوار عجله دارد. به گفته دولت کره جنوبی، ساس‌ها ابتدا در یک سونا در «اینچئون» و همچنین در خوابگاه‌های دانشگاه و گوسیون‌ها (Gosiwons) پیدا شدند. گوسیون‌ها اقامتگاه‌های یک اتاقه هستند که کوچکتر از یک استودیو یا آپارتمان معمولی‌اند. و همچنین گزارشی از شیوع اولیه در یک خوابگاه از دانشگاه «کیمیونگ» در شهر «داگو» در ماه سپتامبر به ثبت رسیده است.

از روز سه‌شنبه، تعداد موارد مشکوک ساس به ۳۰ مورد افزایش یافت که بیش از نیمی از آنها در سئول، پایتخت این کشور بود. به گفته آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره، این نشان‌دهنده از بین رفتن رکورد تقریباً بی‌عیب کره جنوبی به لطف دسترسی به حشره‌کش‌ها در سراسر کشور از دهه ۱۹۷۰ است، زمانی که تصور می‌شد ساس‌ها ریشه کن شده‌اند؛ حتی در دهه گذشته، تنها ۹ مورد ساس در سراسر کره گزارش شد.

ساس،‌حشرات انگلی به اندازه یک دانه سیب هستند و در فضاهای تاریک مانند شکاف تخت و مبل زندگی می‌کنند. در حالی که آنها نمی‌توانند حامل بیماری واگیر باشند، نیش آنها می‌تواند باعث خارش شدید شود و منجر به عفونت‌های پوستی ثانویه یا زخم شود. این حشرات نمی‌توانند بپرند یا پرواز کنند، اما روی لباس‌ها و وسایل دیگر مانند کیف و چمدان پخش می‌شوند.

نبرد کره جنوبی با ساس‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که فرانسه در زمان میزبانی جام جهانی راگبی با هجوم گسترده در پایتخت و شهرهای خود دست و پنجه نرم کرد. «جی یانگ می»، مدیر آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره، در بیانیه مطبوعاتی اخیر هشدار داد: «اگر در هنگام سفر به خارج از کشور در معرض ساس قرار می‌گیرید، باید وسایل سفر خود را کاملا ضد عفونی کنید.» وی افزود: «مسافران باید برای یافتن آثار ساس در اقامتگاه‌های مشترک به دقت بررسی شوند».

نبرد با ساس

برای مقابله با این هجوم ساسی، دولت کره جنوبی یک کمپین چهار هفته‌ای را برای انجام بازرسی و اجرای اقدامات کنترل آفات در اماکن عمومی «آسیب‌پذیر» مانند حمام، خوابگاه و مراکز نگهداری از کودکان به راه‌انداخته است. اماکنی که مشکوک به یافتن ساس هستند بلافاصله ضدعفونی می شوند. نبرد با ساس‌ها آسان نخواهد بود و انتظار می‌رود تعداد هجوم ها افزایش یابد.

احتمالا مردم فکر می‌کنند که ساس‌ها به بدن فرد ربط دارد یا نوعی بیماری پوستی است که ممکن است به همین دلیل آن را به عنوان نشانه‌ای از رعایت بهداشت بد تلقی ‌کنند. انتظار می‌رود تعداد گزارش‌ها به مرور زمان افزایش یابد.

با این همه یکی از مقامات آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره گفته است که در حال بررسی استفاده از یک آفت کش جدید هستند زیرا ساس‌ها در برابر مواد شیمیایی موجود مقاومت نشان داده‌اند.

صنعت سفر در کره جنوبی نیز در جنگ با ساس‌ها وارد شده است. شرکت فرودگاه‌های کره اعلام کرد که قصد دارد تعداد بازرسی‌ها را در مناطق آسیب‌پذیر - مانند سالن‌های ترمینال، زمین‌های بازی کودکان و محوطه بازرسی چمدان‌های فرودگاه - از یک بار در هفته به دو بار در هفته در سراسر فرودگاه‌های کشور افزایش دهد. همچنین هتل‌ها از نظر رعایت استانداردهای بهداشتی که شامل ضدعفونی اجباری است، بازرسی خواهند شد.

پرهیز از سینما

برخی از مردم کره جنوبی نیز برای ایمن ماندن از سالن‌های سینما پرهیز می‌کنند. یکی از کاربران در پلتفرم رسانه اجتماعی X، که قبلاً به نام توییتر شناخته می‌شد، گفته: «من قصد داشتم امروز یک فیلم مارول را ببینم، اما به دلیل ترس از وجود ساس در سینما، آن را لغو کردم».

یک فرد ۳۴ ساله محلی دیگر به نام «لی یون سون» که حداقل دو بار در ماه در تئاتر فیلم تماشا می‌کند، گفته است که قصد ندارد تا زمانی که ساس‌ها ناپدید شوند، به سالن برگردد. او همچنین گفت که در نشستن روی صندلی‌های پارچه‌ای هنگام سوار شدن به مترو مردد است و به جای آن بایستد. متروی سئول اعلام کرده که قطارهای مترو را ۳۰ بار در سال ضد عفونی می‌کند که نسبت وضعیت قبل از ساس ۹ بار بیشتر است.

کد خبر: 65856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =