بیش از ۲ میلیون بیمه‌شده و ۱۸۲ مستمری‌بگیر تحت‌پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

جدیدترین آمارهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حاکی از آن است که اکنون ۲ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر بیمه‌شده و ۱۸۲ هزار مستمری‌بگیر از خدمات این صندوق بیمه‌ای برخوردار هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اکنون به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای در کشور محسوب می‌شود که به واسطه جوان بودن و آغاز فعالیت از ۱۸ سال پیش تاکنون ضریب پشتیبانی ۱۰ را دارد یعنی به ازای هر ۱۰ بیمه‌شده تحت پوشش یک نفر مستمری‌بگیر یا بازنشسته از خدمات این نهاد بیمه‌گر بهره‌مند هستند.

تعداد بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان نشان از جوان بودن این صندوق بیمه‌ای در میان دیگر نهادهای بیمه‌گر دارد و آخرین داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، در تیرماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که اکنون ۲ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر بیمه‌شده تحت پوشش این صندوق هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۶ درصد رشد داشته است.

بیشترین تعداد افراد بیمه شده مربوط به خراسان رضوی با آمار ۱۸۵ هزار و ۶۴۱ نفر و کمترین آمار بیمه‌شدگان به استان قم با ۱۰ هزار و ۹۸۹ نفر اختصاص دارد.

بیش از ۲ میلیون بیمه‌شده و ۱۸۲ مستمری‌بگیر تحت‌پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

بیشترین تعداد بیمه‌شدگان گروه کشاورزان شاغل غیرساکن روستاها

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان به همه بیمه‌شدگان را در بخش ساکنان روستا، ساکنان مناطق عشایری، کشاورزان غیرساکن روستا، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار مسافربری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیران و مربیان روستامهد، سازمان دامپزشکی، شاغلان فصلی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند.

طبق این آمارها بیشترین تعداد بیمه‌شدگان در گروه کشاورزان غیرساکن روستاها با جامعه آماری ۲۲۲ هزار و ۴۷ نفر و کمترین بیمه شده در بخش مدیران و مربیان روستامهد با ۹۰۶ نفر به شمار می‌روند.

چه تعداد بیمه‌شده فعال تحت پوشش صندوق است

آمارهای بیمه‌شدگان فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نشان می‌دهد که اکنون یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۴۰ بیمه شده فعال تا پایان تیرماه سال جاری از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند که این آمارها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۹.۸ درصد رشد دارد. بیمه‌شده فعال در تعاریف صندوق به بیمه‌شده‌ای گفته می‌شود که هنوز تاریخ پایان دوره آخرین حق بیمه پرداختی وی نرسیده است.

در بخش بیمه‌شدگان غیرفعال متصل نیز ۲۷۵ هزار و ۲۱۵ نفر از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان برخوردار هستند که این آمار نسبت به تیرماه سال ۱۴۰۱ با تغییر و رشد ۴۵.۹ درصد افزایش مواجه شده است. این نوع بیمه‌شدگان غیرفعال نیز در واقع تاریخ پایان دوره آخرین حق بیمه پرداختی آنها گذشته است.

البته بیمه‌شده غیرفعال شامل بیمه‌شده غیرفعال متصل و غیرمنفصل است که بیمه‌شده غیرفعال متصل بیمه‌شده‌ای است که کمتر از یکسال از تاریخ پایان دوره آخرین حق بیمه پرداختی وی گذشته است و آمارهای مربوط به این افراد نیز بیش از ۲۷۵ هزار نفر محسوب می‌شوند.

همچنین بیمه‌شده غیرفعال منفصل بیمه‌شده‌ای که بیش از یکسال از تاریخ پایان دوره آخرین حق بیمه پرداختی آن گذشته است در تیر ۱۴۰۲ تعداد این افراد ۵۸۵ هزار و ۹۶۵ نفر بودند که نرخ رشد این افراد نسبت به تیرماه سال گذشته ۸.۲ درصد نشان می‌دهد.

۱۶ هزار نفر تا پایان تیرماه بیمه شده جدید صندوق

براساس داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌ روستاییان و عشایر در تیرماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۶ هزار و ۱۱۳ نفر به عنوان بیمه شده جدید به جمع بیمه‌پردازان این صندوق اضافه شدند که این آمارها در مدت مشابه سال قبل ۱۶.۶ درصد کاهش داشته است.

تعداد ۹ هزار و ۲۶۶ نفر از بیمه‌شدگان جدید تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای را مردان و ۶ هزار و ۸۴۷ نفر دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین میانگین سن بیمه‌پردازان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در این بازه زمانی نیز ۳۶.۲ سال بوده است که نسبت به تیرماه سال گذشته که ۳۵.۹ سال بوده حدود ۰.۸ درصد رشد داشته یعنی به نوعی میانگین سنی این افراد افزایش یافته است.

بیش از ۲ میلیون بیمه‌شده و ۱۸۲ مستمری‌بگیر تحت‌پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

۱۸۲ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش صندوق

داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌ روستاییان و عشایر در بخش مستمری‌بگیران نیز حاکی از وجود ۱۸۲ هزار و ۹۰۹ نفر فرد مستمری‌بگیر تحت پوش است که نسبت به سال گذشته ۱۳.۶ درصد افزایش داشته است. تیرماه سال ۱۴۰۱ تعداد افراد مستمری‌بگیر صندوق ۱۶۱ هزار و ۶۸ نفر بود.

بیشترین تعداد مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مربوط به ساکنان روستاها با ۱۶۶ هزار و ۶۵۶ نفر است که البته در بخش سازمان دامپزشکی نیز با کمترین داده‌های آماری سه نفر در این بازه زمانی بازنشسته شدند.

در تیرماه سال ۱۴۰۲ نیز تعداد احکام مستمری فعال ۱۷۶ هزار و ۵۰۱ نفر بوده که نرخ رشد را نسبت به تیرماه سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۱۳.۴ درصد نشان می‌دهد.

همچنین در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ۴۷ هزار و ۶۲۲ نفر به عنوان بازنشسته پیش از موعد از خدمات بازنشستگی بهره‌مند شدند که در این آمارها کاهش ۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تعداد احکام مستمری از کارافتادگی کلی در این مدت ۱۰ هزار و ۳۸۶ مورد با ۱۵ درصد رشد، احکام مستمری فوت (بازماندگان) با ۸۹ هزار و ۱۸۷ پرونده و رشد ۱۰.۱ درصدی و احکام مستمری پیری (سالمندی) با ۳۵ هزار و ۷۱۴ مورد و رشد ۶۸.۵ درصدی به ثبت رسیده است.

کد خبر: 65647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =