فرهنگیان بازنشسته در صدر مشمولان صندوق بازنشستگی کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری که در جدیدترین داده‌های آماری در تابستان سال جاری یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر را تحت پوشش قرار داده است در صدر بازنشستگان این صندوق فرهنگیان بازنشسته قرار دارند. اکنون بیش از ۶۲ درصد افراد بازنشسته این صندوق بیمه‌ای را حقوق‌بگیران وزارت آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، این آمارها در حوزه توزیع دستگاهی حقوق‌بگیران در وزارتخانه‌ها و نهادهای تحت پوشش صندوق بازنشستگی نشانگر حضور ۶۲.۲ درصد کل حقوق‌بگیران در وزارت آموزش و پرورش است که در مجموع یک میلیون و ۲۲ هزار و ۳۷۶ نفر بوده که ۴۴۶ هزار و ۴۲ نفر آنان زن و ۵۷۶ هزار و ۳۳۴ نفر نیز مرد هستند.

اکنون ۸۱ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را بازنشستگان با جامعه آماری یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۵ نفر تشکیل می‌دهند که وزارت آموزش و پرورش آمار بالایی از میان حقوق‌بگیران این صندوق را به خود اختصاص داده است. در این آمارهای وزارتخانه مردان حقوق‌بگیر از بانوان پیشی گرفته‌اند.

فرهنگیان بازنشسته در صدر مشمولان صندوق بازنشستگی کشوری

بازنشستگی ۶۵ هزار شاغل وزارت آموزش و پرورش

رضا مسلمی، مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری نیز اخیرا ضمن بیان جزییات برقراری و پرداخت حقوق شاغلان تازه بازنشسته شده از وزارت آموزش و پرورش گفت: مهرماه امسال ۶۵ هزار و ۴۰۰ نفر از شاغلان این وزارتخانه بازنشست شده یا در آستانه بازنشستگی قرار گرفته‌اند و تا روز ۲۷ آبان برای تعداد ۵۳ هزار و ۴۰۰ نفر از این فرهنگیان بازنشسته، با توجه به ارسال مدارک و مستندات لازم از سوی دستگاه اجرایی محل اشتغال، حکم بازنشستگی صادر شده است.

او بیان کرد: از این تعداد که حکم بازنشستگی برای آنها صادر شده، ۳۰ هزار و ۵۹۶ نفر در مهرماه حقوق بازنشستگی خود را دریافت کرده‌اند. تعداد ۲۱ هزار نفر نیز که تا پیش از محاسبه حقوق‌ها حکم بازنشستگی آن‌ها جاری شده از همین ماه، همراه با سایر بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

مسلمی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار پرونده نیز به دلیل نقص مدارک یا ارسال نشدن مستندات لازم از سوی دستگاه‌های آموزش و پروش محل خدمت، باز بوده و همچنان در حال رسیدگی و رفع نقص است که به محض تکمیل مدارک یا ارسال آن از سوی دستگاه مربوطه، حکم بازنشستگی این افراد نیز صادر و حقوق آنان برقرار خواهد شد.

۹۵ درصد احکام بازنشستگی صندوق در مهرماه مربوط به آموزش و پرورش

براساس آمارهای جدید از فعالیت‌ها و اقدامات یک ماهه اخیر صندوق بازنشستگی کشوری در بازه زمانی مهرماه تا نهم آبان ماه سال ۱۴۰۲ حکم برقراری حقوق بازنشستگان ۴۳ هزار و ۳۳۴ نفر از بازنشستگان تحت پوشش این صندوق صادر شده که این آمارها هم نشان از افزایش شمار بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش را دارد.

در همین راستا ۹۵ درصد احکام برقراری حقوق مهرماه امسال، مربوط به دستگاه آموزش و پرورش بود که طی یک ماه اخیر در استان تهران نیز پنج هزار و ۳۳۵ مورد برقراری حقوق بازنشستگی به سرانجام رسید.

آمارهای بالای بازنشستگان نسبت به شاغلان کسورپرداز

صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و ۶۴۱ هزار بازنشسته و وظیفه‌بگیر دومین صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای کشور با ضریب پشتیبانی آن ۰.۵ است و همین موضوع باعث شده که اکنون ۹۰ درصد منابع خود را از طریق بودجه دولتی تأمین کند تا بتواند تعهدات خود را در قبال حقوق‌بگیران و بازنشستگان ایفا کند.

با توجه به اینکه ضریب پشتیبانی صندوق‌های بیمه‌ای همچون صندق بازنشستگی کشوری از نسبت تعداد شاغلان کسورپرداز به تعداد حقوق‌بگیران صندوق به دست می‌آید اکنون نسبت پشتیبانی در این صندوق با هم همخوانی ندارد و به نوعی ناترازی منابع و مصارف در این صندوق را به دنبال دارد.

صندوق بازنشستگی کشوری با وجود بیش از یک میلیون و ۶۴۱ هزار حقوق‌بگیر و بازنشسته که هر ماه موظف به پرداخت تعهداتی همچون حقوق و مستمری این افراد است از طرفی دیگر تنها ۸۹۸ هزا و ۹۸۵ نفر کسورپرداز به شمار می‌روند که ۴۵۰ هزار و ۸۱۷ نفر از آنها زن و ۴۴۸ هزار و ۱۶۸ نفر مرد هستند.

براساس داده‌های صندق بازنشستگی کشوری در تابستان سال جاری میانگین سن شاغلان کسورپرداز نیز ۴۲ سال و میانگین سابقه این شاغلان ۱۶ سال است.

فرهنگیان بازنشسته در صدر مشمولان صندوق بازنشستگی کشوری

وزارت آموزش و پرورش بیشترین شاغل کسورپرداز صندوق را دارد

داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش با ۷۷.۴۱ درصد کل شاغلان کسورپرداز این صندوق بیشترین تعداد شاغلان را همانند حقوق‌بگیران به خود اختصاص داده است که ۳۰۸ هزار و ۳۷۳ نفر آنان مرد و ۳۸۷ هزار و ۴۹۵ نفر زن هستند.

بنابراین به دلیل تعداد بالای شاغلان کسورپرداز، همچنین آمار افزایشی شمار بازنشستگان و حقوق‌بگیران این صندوق را نیز وزارت آموزش و پرورش در اختیار دارد به همین دلیل سالانه تعداد زیادی از افراد بازنشسته این صندوق را از شاغلان این وزارتخانه تشکیل می‌دهند.

اکنون وزارت آموزش و پرورش ۶۹۵ هزار و ۸۶۸ نفر از شاغلان کسورپرداز صندوق بازنشستگی کشوری را به عنوان بزرگترین دستگاه مشترک این صندوق دارد.

کد خبر: 65621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =