ارتقاء معیشت بازنشستگان؛ از پرداخت معوقات تا تخصیص وام و خدمات زیارتی

خروجی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کارنامه یک ساله صندوق بازنشستگی فولاد در راستای برنامه‌ریزی جهت ارتقاء وضعیت معیشتی و رفاهی جامعه بازنشستگان تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای و بازنشستگی، حاکی از تحقق اهداف و اقداماتی نظیر پرداخت معوقات حوزه بازنشستگی، تخصیص و واریز وام ضروری به بازنشستگان و مستمری‌بگیران و بسیاری خدمات دیگر است.

به گزارش آتیه آنلاین، پرداخت ۱۰ ماه از معوقات سال ۱۴۰۰ و معوقات سال ۱۳۹۹، پرداخت وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان، ارائه کارت رفاهی حکمت به بازنشستگان صندوق با هدف کمک به معیشت و افزایش قدرت خرید، صفر شدن فرانشیز بازنشسته و همسر و تخصیص یارانه سفرهای زیارتی بازنشستگان و بهره‌مندی بیش از ۶ هزار بازنشسته از این امکان، بخشی از اقدامات صندوق بازنشستگی فولاد جهت ارتقاء سطح معیشت و افزایش رفاه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای محسوب می‌شوند.

همچنین تشکیل کمیته‌های اصلاح اساسنامه و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و پیگیری موضوعات مرتبط با حوزه درمان با حضور نمایندگان بازنشستگان را می‌توان از اقدامات این صندوق در مسیر اعتلای حقوق بازنشستگان تحت پوشش دانست.

در این شرایط پرداخت معوقات جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق فولاد در مدت یک ‌سال اخیر بدون اتکا به فروش دارایی و انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌های صادرات و رفاه کارگران در راستای پرداخت وام ضروری به جامعه بازنشستگان صندوق نکات قابل توجه در حوزه صیانت از منابع این سازمان و استفاده بهینه از منابع بانکی در راستای تکریم جامعه بازنشستگی به‌شمار می‌روند.

اقدامات توسعه‌ای در جهت حفظ و ارتقاء منابع صندوق

صندوق بازنشستگی فولاد همچنین برنامه‌های کلان و تاثیرگذاری در راستای حفظ و صیانت از منابع مالی و بودجه‌ای متعلق به بیمه‌پردازان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش داشته است.

در این ارتباط جابجایی و انتقال اعتبار سالانه صندوق در بودجه سال ۱۴۰۲ از جدول ۹ به جدول ۷، جبران کسری بودجه سال ۱۴۰۱ صندوق، رشد ۷۱ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱، بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی صندوق پس از رایزنی و پیگیری با سازمان امور مالیاتی، بازپس‌گیری زمین ۲۷۵۰۰ مترمربعی صندوق در شاهرود و اخذ سند تک‌برگ رسمی، اصلاح فرایند تصویب بودجه شرکت‌های تابعه و بسترسازی لازم جهت ورود شرکت‌های تابعه به بورس از این مجموعه اقدامات محسوب می‌شوند.

ساماندهی و تعیین تکلیف املاک و مستغلات، بهره‌برداری از سه معدن جدید شرکت زغال‌سنگ کرمان، برنامه‌ریزی جهت ادغام یا انحالا شرکت‌های تابعه، آغاز و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای با هدف افزایش سودآوری شرکت‌ها، فک رهن اسناد دو ملک و سهام مهم در رهن بانک کشاورزی، تشکیل و آغاز به کار ستاد مولدسازی املاک و مستغلات صندوق و شرکت‌های تابعه و فعال‌سازی درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی جدید در درمانگاه‌های فولاد نیز در قالب طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌محور قرار دارند.

پوشش شاغلان صنایع معدنی و فولادی و بازنشستگان در صندوق فولاد

صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد در قالب موسسه‌ای بیمه‌گر و اجتماعی جمعیت قابل توجهی از بازنشستگان، مستمری‌بگیران، شاغلان معدنی و صنایع معدنی و نیز فولادی را تحت پوشش قرار داده است.

موسسه «صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد» در سال ۱۳۵۴ برای رسیدگی به وضعیت بازنشستگان تأسیس و در سال ۱۳۷۵ به موسسه «صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد» و در همان سال به «صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد» تغییر نام یافت و در سال ۱۳۹۱ از زیرنظر شرکت ملی فولاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شد.

اکنون فعالیت‌های صندوق بازنشستگی فولاد در ۱۵ استان کشور گسترده داده شده که اصفهان با ۵۰ درصد بیشترین سهم را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

۱۶۶ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش صندوق فولاد

آخرین داده‌های آماری مرتبط با فعالیت صندوق بازنشستگی فولاد نشان می‌دهد که تعداد ۱۶۶ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی فولاد قرار دارند. از مجموع آمار اشاره شده ۷۹ هزار بازنشسته فعال و ۸۷ هزار مستمری‌بگیر از خدمات مختلف بیمه‌ای، درمانی، رفاهی و بازنشستگی این صندوق بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

همچنین جدیدترین آمار بیانگر این است که ۳۰۰ هزار نفر به عنوان افراد تبعی و اعضای خانواده تحت پوشش بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی فولاد از مزایای پوشش این صندوق بهره‌مند هستند.

داده‌های مربوط به بیمه‌پردازی صندوق فولاد حاکی است بیش از ۱۲ هزار نفر شاغل در حوزه‌های مختلف معدنی و فولادی در ۱۵ استان کشور به‌ویژه در مناطق صنعتی نظیر اصفهان بیمه‌پرداز این صندوق شناخته می‌شوند.

کد خبر: 65538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =