پیوستن ۲ هزار زن گیلانی به جرگه بیمه‌شدگان گروه زنان خانه‌دار در نیمه نخست سال‌جاری

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان گیلان از پیوستن دو هزار زن گیلانی به جرگه بیمه‌شدگان گروه زنان خانه‌دار در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل استان گیلان،کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از بیمه‌شدگان گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد استان را بیمه‌شدگان زنان خانه دار تشکیل می‌دهند افزود: این تعداد معادل ۴۱ هزار و ۲۴۵ نفر از مجموع ۱۱۷ هزار و ۹۳۶ بیمه شده این بخش است.

وی با اشاره به استقبال خوب زنان گیلانی از این پوشش بیمه ای، بیان کرد: این مهم بیانگر فرهنگ بالا و درک عمیق جامعه از اهمیت ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی برای زنان در خانواده است .

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان گیلان با بیان این نکته که متاسفانه بسیاری از زنان به صرف اینکه به عنوان فرد تبعی تحت پوشش بیمه درمانی همسر خود هستند از مزایای انعقاد قرارداد بمنزله یک بیمه شده اصلی و مزایای آن غافل هستند گفت: در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده اصلی سازمان باشند می‌توانند پس از احراز شرایط قانونی از حیث سن و سابقه هر دو مستمری بگیر شده و در واقع دو بازنشستگی دریافت کنند .

کیوان مرتضوی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود سه هزار نفر بیمه شده زنان خانه‌دار جدید به این گروه در استان پیوستند که این تعداد با متوسط رشدی ۳۳ درصدی در نیمه اول امسال به دو هزار نفر رسیده است.

زنان علاقمند و دختران بالای ۱۸ سال می‌توانند برای انعقاد قرارداد بیمه‌ای بدون نیاز به مراجعه، از طریق منوی بیمه‌های خاص در قسمت بیمه‌شدگان سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir اقدام کنند.

بیمه زنان خانه‌دار تامین‌اجتماعی چیست؟

یکی از دغدغه‌های زنان خانه داری که شغل دیگری ندارند، داشتن بیمه است. زنان خانه‌دار می‌توانند، ضمن استفاده از پوشش‌های بیمه زنان خانه‌دار، پشتوانه‌ای برای آینده خود و فرزندانشان داشته باشند. بر همین اساس، این دسته از خانم‌ها (مجرد یا متاهل) می‌توانند، در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال، از خدمات و پوشش‌های بیمه تامین‌اجتماعی استفاده کنند.

بیمه زنان خانه دار برای چه کسانی مناسب است؟

بیمه زنان خانه‌دار برای زنان خانه‌داری که بی وقفه در منزل به فعالیت می‌پردازند، مناسب است. افراد واجد شرایط طرح بیمه زنان خانه‌دار به شرح زیر هستند:

  • خانم هایی که شاغل نبوده و در هیچ سازمانی استخدام نیستند.
  • افرادی که با دریافت مزد، از کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی مشغول به کار هستند.
  • خانم هایی که برای مدتی مشغول به کار بودند و دارای سابقه پرداخت حق بیمه هستند. اما حالا شاغل نیستند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار، از خدمات تامین‌اجتماعی بهره مند شوند.
کد خبر: 65279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =