واحدهای بزرگ بالای ۵۰ نفر بیمه شده، تنها ۲ درصد کارگاه‌های گیلان تشکیل می‌دهند

۶۰ درصد کارگاه‌های مشمول قوانین تامین‌اجتماعی و کار در استان گیلان که ماهانه نسبت به ارائه لیست حق بیمه اقدام می‌کنند تنها یک یا دو بیمه شده داشته و کمتر از ۱۰ درصد واحدها بیشتر از ۱۰ نفر بیمه شده دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با بیان اینکه براساس آمار موجود ، قریب به ۸۰ هزار کارگاه تولیدی، صنعتی، صنفی، خدماتی و درمانی در تامین‌اجتماعی گیلان دارای پرونده هستند گفت: از این بین حدود ۴۲ هزار و ۲۰۰ مورد دارای بیمه شده و لیست حق بیمه جاری هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد کارگاه‌های دارای لیست حق بیمه تنها یک بیمه شده داشته و اکثرا در زمره واحدهای صنفی قرار دارند افزود: با احتساب کارگاه‌های دارای دو بیمه شده این رقم به ۶۰ درصد می‌رسد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه تنها دو درصد از واحدهای کارفرمایی استان داری بیش از ۵۰ نفر بیمه شده هستند بیان کرد: چهارهزار و ۲۶۵ کارگاه دارای سه نفر بیمه شده و حدود ۱۱ درصد کارگاه‌ها دارای چهار یا پنج بیمه شده هستند.

مرتضوی با بیان اینکه سه هزار و ۴۵۰ فقره از کارگاه‌ها که ۸/۱ مجموع آنها را تشکیل می‌دهند بین ۵ تا ۱۰ نفر بیمه شده دارند گفت: شمار شرکت‌ها و واحدهای کارگاهی که بین ۱۱ تا ۵۰ نفر بیمه شده دارند سه هزار و ۴۰ مورد بوده است. از حیث آماری افزون بر نیمی از بیمه شدگان اجباری استان در کمتر از ۱۰ درصد کارگاه‌ها یعنی واحدهایی که بالای ۱۰ نفر بیمه شده دارند فعال بوده و ۹۰ درصد دیگر واحدها نیز که حداکثر تا ۱۰ نفر نیرو دارند نیم دیگر بیمه شدگان را دارا هستند.

واحدهای بزرگ بالای ۵۰ نفر بیمه شده استان تنها مربوط به بخش صنعت و تولید و یا صنوف نبوده و در برخی شهرها مجموعه‌های درمانی همچون بیمارستان‌های خصوصی، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها و یا شهرداری و ادارات دولتی را نیز در بر می‌گیرد.

کد خبر: 65238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =