سلامت و پویایی بازنشستگان اولویت تأمین اجتماعی است

«مرتضی حسینی» معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی حفظ سلامت جسم و روان بازنشستگان را اولویت اصلی برگزاری المپیادهای ورزشی دانست و گفت: با توجه به روند افزایش تعداد سالمندان، هر کدام از سازمان‌ها و ادارات کشور باید برای حفظ سلامت و پویایی همکاران بازنشسته خود برنامه مشخص داشته باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، حسینی در آیین اختتامیه المپیاد ورزشی همکاران مرد بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی سراسر کشور(طرح مرشدان) در اصفهان افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی به قشر گسترده‌ای از جامعه خدمات ارائه می‌دهد که علاوه بر اقشار مختلف بیمه‌پرداز، شامل چهار و نیم میلیون نفر مستمری‌بگیر است و این سازمان علاوه بر پرداخت مستمری و نیز تأمین خدمات درمانی موردنیاز این افراد، برنامه‌های مختلفی نیز برای حفظ پویایی و نشاط این قشر فرهیخته دارد.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: جمعیت سالمندان کشور با سرعت در حال افزایش است؛ به طوری‌که چهار سال گذشته فقط ۱۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دادند، اما این آمار تا سال ۱۴۲۰ به ۲۰ درصد و تا سال۱۴۳۰ به ۳۳ درصد خواهد رسید یعنی در این زمان، یک سوم جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد.

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری در رویکردهای سیاستی کشور در زمینه ارائه خدمات به سالمندان گفت: برای ایجاد برنامه‌ نوین در حوزه سالمندی و تأمین نیازمندی‌های جمعیت سالمند، نیازمند تأمین زیرساخت‌های مناسب هستیم.

او در ادامه بیان کرد: حفظ شادابی وپویایی همکاران بازنشسته ومستمری‌بگیر از اهداف برگزاری المپیادهای ورزشی است و برای سازمان تأمین اجتماعی باعث افتخار است که بازنشستگان این سازمان، روحیه شادی را که‌ در زمان خدمت داشتند، در دوران بازنشستگی هم حفظ کرده‌اند.

حسینی با اشاره به دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی تا اوایل سال گذشته به دلیل مسائل و مشکلات در حوزه‌های داخلی و فشارهای متأثر از شراط بین‌الملل، برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران از بانک‌ها استقراض سنگینی کرده بود به نحوی‌که بدهی انباشته سازمان به نظام بانکی به حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان رسیده بود که هزینه سالانه بانکی آن ۲۵ هزار میلیارد تومان بود؛ اما با حمایت دولت مردمی و مجلس انقلابی از سازمان تأمین‌اجتماعی، سال گذشته این بدهی کلان تسویه شده و در سال جاری حقوق مستمری‌بگیران تاکنون بدون حتی یک ریال استقراض در موعد مقرر تأمین و واریز شده است.

برگزیدگان المپیاد ورزشی همکاران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی (طرح مرشدان) در بخش آقایان، روز پنج شنبه ۱۱ آبان‌ ماه با برگزاری مراسم اختتامیه این المپیاد ورزشی در اصفهان معرفی شدند. المپیاد ورزشی بازنشستگان تامین‌اجتماعی سرتاسر کشور در دو بخش مردان و زنان از نهم آبان‌ ماه در اصفهان آغاز شده و تا ۱۶ آبان ادامه دارد. در این المپیاد ورزشی ۳۵۰ نفر از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در بخش آقایان و ۳۲۰ نفر در بخش بانوان در هفت رشته ورزشی شامل شنا، شطرنج، والیبال، فوتبال، دارت، تیراندازی و تنیس روی میز به رقابت می‌پردازند. اختتامیه مسابقات بانوان این المپیاد نیز ۱۵ آبان ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود. مرحله نهایی المپیاد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با شرکت برگزیدگان مرحله استانی این المپیاد نیز هفته آخر آبان‌ماه در ارومیه برگزار خواهد شد.

کد خبر: 65145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =