بازنشستگان، ۸۱ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری هستند

طبق جدیدترین آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان ۱۴۰۲، این صندوق با جامعه آماری یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر به عنوان دومین نهاد بیمه‌ای در کشور اکنون ۸۱ درصد حقوق‌بگیران آن را بازنشستگان تشکیل می‌دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، این داده‌های آماری نشانگر وجود یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۵ نفر از نیروهای بازنشسته در میان افراد حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری است، همچنین تعداد افراد ازکارافتاده ۱۳ هزار و ۲۲۵ نفر، شاغلان متوفی ۶۱ هزار و ۹۹۱ نفر و بازنشستگان متوفی نیز ۲۸ هزار و ۱۴۹ نفر شامل می‌شوند.

متوفیان ۱۸ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری

این داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری در ۶ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که ۱۸ درصد حقوق‌بگیران را متوفیان و یک درصد دیگر هم افراد ازکارافتاده شامل می‌شوند که در جامعه متوفیان نیز ۱۴ درصد بازنشسته متوفی و چهار درصد نیز شاغل متوفی هستند.

در میان افراد ازکارافتاده نیز ۲ درصد ازکارافتادگی‌ها ناشی از کار و ۹۸ آنها نیز غیرناشی از کار بوده است. در حالت شاغل متوفی نیز ۱۰ درصد فوت شاغلان ناشی از کار و ۹۰ درصد فوت‌ها غیرناشی از کار بوده است.

براساس جدیدترین آمارها استان تهران با ۳۲۴ هزار و ۹۷۴ نفر بیشترین حقوق‌بگیران و ایلام با ۱۴ هزار ۱۶ نفر کمترین حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی تا پایان شهریور ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داده‌اند.

بازنشستگان، ۸۱ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری هستند

۶۶ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی مرد هستند

داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری در ۶ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که اکنون ۶۶ درصد حقوق‌بگیران این صندوق با جامعه آماری یک میلیون و ۸۳ هزار و ۴۳۹ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

در حالی که ۳۴ درصد دیگر از حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را زنان تشکیل می‌دهند که تعداد این افراد تحت پوشش نیز۵۵۷ هزار و ۹۰۱ نفر به شمار می‌روند.

رشد ۳.۵ درصدی حقوق‌بگیران نسبت به سال گذشته

آمارهای حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان سال جاری نشان می‌دهد که آمارهای موجود نسبت به مدت مشابه سال قبل در تابستان سال گذشته حدد ۳.۵ درصد رشد داشته است.

براساس جدیدترین ارزیابی‌ها، آمارهای تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی در تابستان سال جاری آمار یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر را نشان می‌دهد این در حالی که این تعداد در تابستان سال گذشته یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر بودند.

همچنین این آمارها در حوزه توزیع دستگاهی حقوق‌بگیران در وزارتخانه‌ها و نهادهای تحت پوشش صندوق بازنشستگی نشانگر حضور ۶۲.۲ درصد کل حقوق‌بگیران در وزارت آموزش و پرورش است که در مجموع یک میلیون و ۲۲ هزار و ۳۷۶ نفر هستند که ۴۴۶ هزار و ۴۲ نفر زن و ۵۷۶ هزار و ۳۳۴ نفر نیز مرد هستند.

پس از وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۳.۲۶ درصد کل حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی را دارد که این داده‌های آماری شامل ۲۱۷ هزار و ۷۰۵ نفر از این افراد حقوق‌بگیر می‌شوند.

بازنشستگان، ۸۱ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری هستند

حدود ۵۵ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری دارای مدرک دانشگاهی

ارزیابی‌های جدید صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که اکنون حدود ۵۵ درصد حقوق‌بگیران این صندوق را دارندگان مدارک دانشگاهی همچون فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا هستند که افراد دارای مدرک فوق‌دیپلم ۱۸.۲۴ درصد، لیسانس ۲۹.۱۱ درصد، فوق لیسانس ۵.۱۲ درصد و دارندگان مدرک دکترا نیز ۱.۵۰ درصد این افراد محسوب می‌شوند.

همچنین افراد دارای مدرک دیپلم در این نهاد بیمه‌گر ۲۵.۲۳ درصد، سیکل ۶.۴۶ درصد و تا پنجم ابتدایی نیز ۱۴.۳۵ درصد این افراد به شمار می‌روند.

میانگین سن بازنشستگی با ۵۱.۸۵ سال

اکنون میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری یعنی میانگین سن بازنشستگان در تاریخ برقراری حقوق بازنشستگی ۵۱.۸۵ سال است این در حالی است که میانگین سن فعلی افراد بازنشسته ۶۴.۷۶ سال تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ است.

البته میانگین مدت پرداخت حقوق از تاریخ بازنشستگی تا زمان قطع رابطه مالی با صندوق بازنشستگی کشوری ۲۹ سال برآورد شده است. در حالی که میانگین مدت زمان پرداخت کسور در زمان اشتغال با انواع خدمت ۲۸ سال است.

در حال حاضر ۱۸ صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای در کشور فعالیت دارد که سازمان تأمین اجتماعی با جامعه آماری حدود ۴۷ میلیون بیمه‌شده و مستمری‌بگیر با ارائه خدمت به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته بزرگترین سازمان بیمه‌گر و صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیشترین افراد تحت پوشش از جامعه حقوق‌بگیران و بازنشستگان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: 65131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =