۳۰ مرکز پدافند غیرعامل در سطح وزارتخانه در سراسر کشور تشکیل شده است

جانشین رئیس کمیته پدافند غیرعامل و رئیس مرکز حراست وزارت کار در نخستین همایش پدافندغیرعامل با اشاره به طیف گسترده خدمات و ماموریت‌های این وزارتخانه گفت: با توجه به اهمیت وزارت کار به دلیل بیش از ۵۰ مخاطب مستقیم و جمعیت کل کشور به صورت غیرمستقیم و همچنین نقش‌آفرینی موثر در حوزه دارویی، اقتصادی و کشاورزی و... می‌طلبد که اقدامات منسجمی در زمینه پدافند غیرعامل در این وزارتخانه دنبال شود.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین ، احمد هاشمی امروز عصر در همایش پدافندغیرعامل که در سالن تلاش برگزار شد ، گفت: این وزارتخانه با توجه به ظرفیت‌های بالا در حوزه تولید دارو، انرژی، بانکی و کشاورزی نقش چشمگیری در حوزه کلان اقتصادی کشور دارد و این موضوع فرصت مغتنمی فراهم کرد که با ابلاغ و تأکید وزیر محترم زمینه برگزاری این همایش فراهم شد.

او ادامه داد: دشمن جنگ اقتصادی علیه کشور ما به راه انداخته است و پدافند غیرعامل و اقتصاد مقاومتی به عنوان لازم و ملزوم می‌توانند جلودار و مکانیسم دفاعی کارگشا و موثری باشد.

رئیس مرکز حراست وزارت کار مقابله با فساد و مفسدان اقتصادی را یکی دیگر از ابعاد پدافند غیرعامل خواند و افزود: مفسدان اقتصادی ستون پنجم دشمن هستند و با ابراز پدافند غیرعامل و بررسی همه جانبه می‌توانیم در مسیر شناسایی مراکز فساد و مفسدان اقتصادی می‌توانیم فعالانه عمل کنیم و افراد و عناصر فساد عزل شوند.

وی در مرور برنامه‌های مهم وزارتخانه در حوزه پدافند غیرعامل گفت: تا کنون ۳۰ مرکز پدافند غیرعامل در سطح وزارتخانه در سراسر کشور تشکیل شده و کمیته‌های زیستی، انتظامی، شیمیایی و سایبری نیز تشکیل شده‌اند.‌ دوره های پدافندغیرعامل نیز در سازمان فنی و حرفه‌ای در حال برگزاری هستند. همچنین چهار رزمایش برگزار شده و تقویم آموزشی و ارزیابی سازمان‌های متبوع در حوزه پدافندی و تجدیدنظر در سطح‌بندی مراکز نیز مورد توجه است.

هاشمی درباره کلان پروژه‌های این وزارتخانه گفت: دهک‌بندی یارانه‌ها، کالابرک الکترونیکی و بروزرسانی بیش از ۸۰ سامانه نشان از طیف گسترده خدمات و مخاطبان این وزارتخانه دارد.

او در پایان در بیان اولویت‌های و برنامه‌های آتی موردنظر گفت: تدوین سند جامع پدافندغیرعامل وزارتخانه، تدوین سند پدافندغیرعامل در فضای مجازی و جلوگیری از اخبار ناصحیح در حوزه اقتصادی و تقویت پدافند غیرعامل در سازمان‌های تحت پوشش از برنامه‌های آتی ما خواهد بود.

کد خبر: 65065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =