انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش‌ و پرورش در خوزستان

وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش‌ و پرورش با هدف بسط فرهنگ مشارکت، تعاون و کارآفرینی در سطح مدارس کشور،‌در خوزستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی خوزستان، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش‌ و پرورش با حضور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

این تفاهم‌نامه با حضور برخط مدیران کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور و در استان خوزستان با حضور اصغر رشنودی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان به امضای دو وزیر رسید.

ترویج و توسعه فرهنگ مشارکت و تعاون در آموزش و پرورش، جلب همکاری دانش‌آموزان، والدین و معلمان، توانمندسازی مدرسان برای توسعه فرهنگ تعاونی و کار گروهی، توسعه مشارکت و تقویت ارتباط آموزش، بازار کار و صنعت از اهداف امضای این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

این تفاهم‌نامه با هدف گسترش همکاری‌های بین‌بخشی، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آموزشی و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

به گفته معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، تقویت امور پژوهشی در حوزه تعاون، تشکیل تعاونی‌های آموزشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت طرفین تفاهم‌نامه، تسهیل در اجرای قوانین و مقررات مرتبط با توسعه مشارکت در آموزش و پرورش از جمله "قانون تشکیل شوراهای آموزش‌ و پرورش" و "قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی" از جمله ابعاد قابل پیگیری با این سند همکاری است.

کد خبر: 65013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =