پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در گنبدکاووس

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس از پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی طی سه ماهه دوم امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدی بدراق‌نژاد با بیان اینکه سهمیه ابلاغی گنبدکاووس در حوزه مشاغل خانگی ۱۸۵ میلیارد ریال بود که ۹۰ درصد بیشتر از سال قبل است افزود: پس از ابلاغ تسهیلات مشاغل خانگی در تیرماه امسال و فراخوان متقاضیان استفاده از این منابع، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب ۲۶۰ پرونده تشکیل داد و به بانک‌های عامل معرفی کرد.

وی افزود: تاکنون بانک‌های گنبدکاووس حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات ابلاغی را به متقاضیان به دو شکل انفرادی یا شرکت‌های پشتیبان پرداخت کردند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس خیاطی، قالی بافی، پرورش دام و طیور، قارچ و نوغانداری را از جمله رسته‌های مشاغل خانگی مشمول دریافت تسهیلات برشمرد و ادامه داد: متقاضیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید دارای گواهینامه مهارتی معتبر از مراکز و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باشند.

بدراق‌نژاد با تاکید برضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان توسط بانک‌ها، بیان کرد: بیش از هزار نفر از اهالی مناطق شهری و روستایی این شهرستان در نوبت دریافت این وام‌ها هستند.

وی افزود: کف و سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از ۳۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

بدراق‌نژاد با قدردانی از افزایش ۹۰ درصدی سهمیه امسال گنبدکاووس در بخش تسهیلات مشاغل خانگی در مقایسه با سال قبل خواستار اختصاص سهمیه ویژه به این شهرستان مرزی باتوجه به متقاضیان شد.

ایجاد ۲ هزار و ۶۸۸ شغل در گنبدکاووس

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس همچنین با اشاره به تعهد ایجاد سه هزار و ۹۹۶ شغل در این شهرستان طی سال جاری گفت: تاکنون ۶۷ درصد این تعهد توسط ادارات و نهادها و بخش خصوصی محقق شده است.

وی افزود: تلاش‌ها برای تحقق کامل سهمیه ابلاغی ایجاد اشتغال گنبدکاووس تا پایان امسال ادامه دارد.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

کد خبر: 64993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =