پیش‌نویس اولیه لایحه حمایت از حقوق سالمندان تدوین شد

کارشناس امور سالمندان دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از تدوین پیش نویس اولیه لایحه حمایت از حقوق سالمندان خبر داد و گفت: اکنون نظرات تمام متخصصان در تمام دستگاه ها در زمینه این لایحه گرفته شده و بعد برای تصویب نهایی اقدام خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، محبوبه یوسفیان افزود: براساس این لایحه، به طور مثال سالمند مصون از هر گونه آزار جسمی یا روحی اعم از آزار اجتماعی، فیزیکی، مالی، روانی، و معیشتی است. همچنین صدور کارت هوشمند منزلت برای تمام سالمندان و ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، مراقبتی، حمایت های اقتصادی و اجتماعی دولت با ارائه این کارت به صورت هدفمند در این لایحه مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: از آنجایی که باید پیش از ارائه پیش‌نویس لایحه جامع دفاع از حقوق سالمندان به مجلس شورای اسلامی، نظرات دستگاه‌های عضو اتخاذ شود، هم‌اکنون در حال نهایی کردن نظرات کارشناسی هستیم تا لایحه در روند اجرایی خود قرار گیرد.

یوسفیان گفت: موضوع حقوق سالمندی از موضوعات حائز اهمیت در نظام‌های حقوقی دنیا محسوب می‌شود. در سند ملی سالمندان برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به حوزه سالمندی دستگاه‌ها مشخص شده است. به عبارتی سند ملی سالمندی نقشه راهی برای ارتقا وضعیت سالمندی در راستای تغییرات جمعیتی کشور محسوب می‌شود.

کارشناس امور سالمندان دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: پس از انجام اقدامات نهایی، موضوع برای تصویب در مجلس شورای اسلامی روند قانونی خود را طی خواهد کرد.

۱۶ دستگاه عضو شورای ملی سالمندان هستند

یوسفیان ادامه داد: ۱۶ دستگاه عضو شورای ملی سالمندان هستند که پیش‌نویس این لایحه برای تمام صاحب‌نظران حوزه سالمندی از جمله دستگاه‌های عضو شورای ملی سالمندان فرستاده شده است؛ زمانی که این جلسات تشکیل و براساس نقطه نظر دستگاه‌ها بررسی شود، پیش‌نویس لایحه برای تصویب به شورای ملی سالمندان کشور ارایه و سپس به مجلس ارسال خواهد شد.

وزارت ورزش و جوانان، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور، سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعضای شورای ملی سالمندان کشور هستند.

کد خبر: 64984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =