صندوق بازنشستگی کشوری چه خدمات رفاهی به بازنشستگان ارائه می‌کند؟

صندوق بازنشستگی کشوری با جامعه آماری یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری بازنشستگان تحت پوشش اکنون خدمات رفاهی و حمایتی در قالب تسهیلات بانکی به جامعه هدف را برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده تا به نوعی حمایت از این گروه‌ها را به دنبال داشته باشد.

به گزارش آتیه آنلاین، صندوق بازنشستگی کشوری در بخش خدمات رفاهی و حمایتی پرداخت وام ضروری، ‌ حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی «حمپاد»، ‌ خرید اعتباری و تخفیفی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ‌ تسهیلات اعتباری خرید کالای ایرانی، ‌ طرح ضیافت برای اجرای طرح خرید اعتباری کالا با مشارکت بانک عامل و خدمات تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت برای انجام بیمه نامه‌های بدنه، آتش‌سوزی، شخص ثالث، حوادث و عمر انفرادی را برای بازنشستگان تحت پوشش در نظر گرفته است.

پرداخت ماهانه بیش از ۳۱ هزار فقره وام ضروری به بازنشستگان

یکی از اولویت‌های صندوق بازنشستگی کشوری برای حمایت معیشتی و رفاهی از بازنشستگان در راستای بهبود وضعیت زندگی این گروه از جامعه هدف، پرداخت تسهیلات ضروری به افراد بازنشسته و وظیفه‌بگیر تحت پوشش برنامه‌ریزی کرده است که تا بهار ۱۴۰۲ نیز تعدادی از این تسهیلات در اختیار آنان قرار گرفت.

در همین راستا ماهانه ۳۱ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری پس از انجام مراحل ثبت‌نام وام ضروری موردنیاز خود را از این صندوق دریافت می‌کنند. بنابراین این جامعه هدف که سال گذشته وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی به حساب آنان واریز شده در سال ۱۴۰۲ مبلغ این وام به ۲ برابر افزایش یافت.

براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری مبلغ وام ضروری قرض الحسنه بازنشستگان این صندوق از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت تا با بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد چهار درصد نسبت به پرداخت اقساط این تسهیلات اقدام کنند.

بیشترین وام ضروری قرض‌الحسنه به بازنشستگان استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، گیلان و کرمان پرداخت شد.

طبق آمارهای صندوق، در سال جاری تاکنون چهار مرحله از تسهیلات ضروری بازنشستگان با آمار هر ماه بیش از ۳۱ هزار نفر پرداخت شده است که این تسهیلات در این مدت به حساب بیش از ۱۲۰ هزار نفر واریز شده است.

پرداخت ۴۸۲ مورد تسهیلات طرح حمپاد

براساس جدیدترین آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان بهار ۱۴۰۲ همچنین ۴۸۲ نفر از بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و فرزندان آنان از طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان «حمپاد» استفاده کرده‌اند.

طرح حمپاد به منظور حمایت از دانشجویان دوره‌های دانشگاهی برای طرح‌های مربوط به پایان‌نامه‌های دانشجویی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری اجرایی می‌شود تا دانشجویان نیازمند این تسهیلات بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

بسته‌های تخفیفی و رفاهی بازنشستگان

بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری همچنین بسته‌های تخفیفی و اقساطی در بخش رفاهی و حمایتی از این صندوق دریافت می‌کنند که در بخش خرید اعتباری و تخفیفی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا پایان خرداد ۱۴۰۲ این خدمات به ۲۲۸ هزار و ۸۷ نفر از این گروه‌ها هدف ارائه شده است.

همچنین بازنشستگان و وظیفه‌بگیران ۳۷۵ مورد تسهیلات اعتباری خریدکالای ایرانی، بیش از ۳۴ هزار طرح خرید اعتباری کالا با همکاری بانک عامل و ۴۲ هزار و ۴۵۶ مور خدمات بیمه‌ای در این مدت دریافت کرده‌اند.

ارائه خدمت صندوق بازنشستگی به چهار درصد کل افراد جامعه

صندوق بازنشستگی کشوری در ستاد و ۳۱ مدیریت در مراکز استان‌ها به چهار درصد کل افراد جامعه خدمات ارائه می‌دهد و اکنون خدمات‌گیرندگان از این صندوق شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان، وراث وظیفه‌بگیر، شاغلان کسورپرداز به شمار می‌روند.

تازه‌ترین داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه حقوق‌بگیران تحت پوشش حاکی است تعداد یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۶۷ نفر مجموع افراد حقوق‌بگیر این صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهند. مجموع افراد حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشور شامل یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۴ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۵۷ ازکارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۸۵ شاغل متوفی و ۲۳۵ هزار و ۸۸۱ بازنشسته متوفی می‌شوند.

در این بین استان تهران با بیش از ۳۲۵ هزار نفر حقوق‌بگیر بالاترین سهم جامعه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری را در اختیار دارد و استان‌های خراسان رضوی و اصفهان به ‌ترتیب با بیش از ۱۲۸ هزار نفر و ۱۱۱ هزار نفر دارای بیشترین تعداد افراد حقوق‌بگیر تحت پوشش این صندوق هستند.

نمودار داده‌های حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری به تفکیک نوع حقوق‌بگیری در پایان خردادماه ۱۴۰۲ بیانگر این است که از مجموع این افراد، ۸۱ درصد را بازنشستگان و ۱۸ درصد را بازماندگان متوفی تشکیل می‌دهند که از این میان ۱۴ درصد بازماندگان بازنشسته متوفی و چهار درصد بازماندگان شاغل متوفی هستند.

در این حوزه آمارهای یک میلیون ۲۸۲ هزار و پنج نفری بازنشستگان، ۱۳ هزار و ۲۶۷ نفری ازکارفتادگان، تعداد ۶۱ هزار و ۹۵۲ نفری حقوق‌بگیران شاغل متوفی و افراد حقوق‌بگیر بازنشسته متوفی در سال گذشته ثبت شده است.

صندوق بازنشستگی کشوری در میان ۱۸ صندوق بیمه‌گر به عنوان دومین نهاد بیمه‌ای پس از سازمان تأمین اجتماعی بیشترین افراد تحت پوشش و تعداد بالای بازنشستگان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: 64958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =