استان زنجان رتبه دوم کشور از نظر نرخ بیکاری

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان گفت: در حال حاضر شمار بیکاران استان ۲۷ هزار و چهار نفر برآورد شده است و این استان با نرخ بیکاری ۶.۷ درصد، در رتبه دوم کشور از لحاظ کم بودن این شاخص قرار دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج امینی با بیان اینکه از جمعیت فعال ۴۰۵ هزار و ۲۰۵ نفری استان زنجان،‌ ۳۷۸ هزار و ۲۰۱ نفر شاغل هستند گفت: ۳۱۸ هزار و ۸۶۴ نفر از شاغلان استان در بخش خصوصی و ۵۹ هزار و ۳۳۷ نفر نیز در بخش دولتی و عمومی اشتغال دارند.

وی افزود: ۲۵.۴ درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی، ‌۳۳.۶ درصد در بخش صنعت و ۴۱ درصد نیز در بخش خدمات مشغول به کار هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه جمعیت غیرفعال از نظر اقتصادی این استان نیز شامل ۴۲۲ هزار و ۴۷۲ نفر است، گفت: از این تعداد ۲۷۵ هزار و ۸۱ نفر خانه‌دار، ‌۶۷ هزار و ۱۷۷ نفر دانش‌آموز، ‌۵۲ هزار و ۳۳۵ نفر دارای درآمد بدون کار و ۲۷ هزار و ۸۷۹ نفر نیز شامل سایر گروه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در استان زنجان استان ۶.۷ درصد است و زنجان در این شاخص رتبه دوم را در کشور دارد، گفت: نرخ بیکاری مربوط به افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله استان ۱۱.۸ درصد است.

امینی با اشاره به اینکه براساس برآوردهای جمعیتی مرکز آمار ایران، جمعیت این استان در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۱۱۴ هزار نفر برآورد شده است، بیان کرد: جمعیت شهری استان ۷۷۵ هزار نفر (۶۹.۶ درصد) و جمعیت روستایی ۳۳۹ هزار نفر (۳۰.۴ درصد) است.

در سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت استان زنجان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر ثبت شد.

کد خبر: 64856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =