کسب رتبه اول کاهش نرخ بیکاری استان هرمزگان

سرپرست مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: نرخ بیکاری در هرمزگان به ۱۱/۵ درصد رسیده است که این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۱.۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، فیروزه میرابی، در این باره گفت: بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان در تابستان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در هرمزگان به ۱۱/۵ درصد رسیده است که این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل (تابستان ۱۴۰۱) ۱۱.۱ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: نسبت اشتغال در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به تابستان ۱۴۰۱ افزایش ۵/۱ درصدی داشته است و این نشان دهنده افزایش جمعیت شاغل استان است.

سرپرست مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: نرخ بیکاری تابستان ۱۴۰۲ بهترین نرخ بیکاری در ۵ سال اخیر در استان است که قبل از این بازه زمانی؛ بهترین آمار مربوط به بهار ۱۳۹۷ با ۱۱.۵ درصد بود و این رشد بعد از ۵ سال در نوع خود رکورد قابل توجهی در نرخ بیکاری است.

میرابی بیان کرد: مقایسه کاهش نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۲ و تغییرات آن نسبت به تابستان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد استان هرمزگان بیشترین کاهش نرخ بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را در بین تمامی استان‌های کشور داشته است.

کد خبر: 64821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =