۷۷ درصد شاغلان کسورپرداز متعلق به وزارت آموزش و پرورش هستند

آخرین آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری در راستای توزیع دستگاه‌های شاغلان کسورپرداز به تفکیک جنسیت و وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف نشان می‌دهد که این شاغلان در ۱۴ وزارتخانه و نهاد مهم همچون قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری مشغول بیمه‌پردازی به این صندوق بیمه‌ای هستند که ۷۷.۱۳ درصد در وزارت آموزش و پرورش به عنوان بیمه‌پرداز این نهاد بیمه‌گر محسوب می‌شوند.

به گزارش آتیه آنلاین، براساس این داده‌های آماری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، جهادکشاورزی، ‌راه و شهرسازی، کشور، ‌ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌ علوم، تحقیقات و فناوری، ‌ امور اقتصاد و دارایی، دادگستری، ‌ صنعت، معدن و تجارت، ‌نیرو، ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور خارجه و نهاد ریاست جمهوری، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌ها مشغول فعالیت و بیمه‌پردازی به این صندوق را انجام می‌دهند.

طبق این آمارها، ۷۷.۱۳ درصد در وزارت آموزش و پرورش با بیشترین تعداد شاغلان کسورپرداز به صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت نیرو با ۰.۰۱ درصد کل کسورپردازان را به خود اختصاص داده‌اند.

در همین راستا وزارت آموزش و پرورش با داده‌های آماری ۶۹۴ هزار و ۳۴ نفر شاغل کسورپرداز بیشترین آمار این گروه را به خود اختصاص داده است که ۳۸۶ هزار و ۱۷۶ نفر از این افراد بیمه‌پرداز را مردان و ۳۰۷ هزار و ۸۵۸ نفر زنان شامل می‌شوند.

۷۷ درصد شاغلان کسورپرداز متعلق به وزارت آموزش و پرورش هستند

شاغلان کسورپرداز در گروه سنی ۱۵ تا بالاتر از ۶۰ سال

تعداد شاغلان کسورپرداز تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان بهار ۱۴۰۲ به رقم ۸۹۹ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده که میانگین حقوق مشمول کسر کسور حدود ۱۴۳ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۵۷۸ ریال برآورد شده است.

شاغلان کسورپرداز به تفکیک گروه سنی تا پایان خرداد سال جاری از رده سنی ۱۵ سال تا ۳۰ سال به بالا را تشکیل می‌دهند که بیشترین شاغلان کسرپرداز در گروه سنی ۴۵ تا ۴۹ سال با ۲۳.۳۲ درصد و کمترین آنها در سن ۱۵ تا ۱۹ سال با ۰.۶۵ درصد به شمار می‌روند.

براساس داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری، اکنون ۴۵۰ هزار و ۵۶۸ نفر از شاغلان کسورپرداز زن و ۴۴۹ هزار و ۸۷۸ نفر را مردان تشکیل می‌دهند. همچنین میانگین سن شاغلان کسورپرداز در این صندوق بیمه‌گر ۴۲ سال و میانگین سابقه آنها ۱۶ سال است.

۲۸.۶۲ درصد شاغلان کسورپرداز مدرک لیسانس دارند

شاغلان کسورپرداز تحت پوشش صندق بازنشستگی کشوری از مدرک پنجم ابتدایی تا دکترا شامل می‌شوند که از بین ۸۹۹ هزار و ۸۷۸ نفر جامعه آماری این گروه، ‌۲۸.۶۲ درصد دارای مدرک لیسانس به عنوان بیشترین گروه‌ها در این مدارک تحصیلی به شمار می‌روند.

مدرک سیکل با ۴۳ هزار و ۱۵۹ نفر و ۴.۸۰ درصد کل شاغلان و دوره دکترا با ۴۴ هزار و ۳۳۰ نفر و حدود ۴.۹۳ درصد کمترین شاغل کسورپرداز در این مدارک دانشگاهی را شامل می‌شوند.

براساس آمارهای موجود صندوق بازنشستگی کشوری در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۴ نفر به عنوان شاغل کسورپرداز جدید به جمع شاغلان این صندوق اضافه شدند.

یک میلیون و ۶۳۰ هزار تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری

آخرین داده‌های سالنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری حاکی است تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به زمان مشابه سال قبل از آن به میزان ۳.۷ درصد افزایش داشته است. تعداد یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر، مجموع حقوق‌بگیران این صندوق را تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که این آمار در بازه مشابه سال قبل از آن یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۵۰۳ را شامل شده است.

همچنین از مجموع حقوق‌بگیران این صندوق تعداد یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۷۵۲ نفر بازنشسته، ۲۳۱ هزار و ۱۶۷ نفر بازنشسته متوفی، ۶۱ هزار و ۹۸۳ نفر شاغل متوفی و ۱۳ هزار و ۲۵۱ نفر ازکارافتاده هستند.

کد خبر: 64778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =