پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیش از ۱۶۰۰ نفر در استان لرستان

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال قبل، گفت : طی شش ماهه امسال تعداد یک هزار ۶۹۷ نفر بیمه بیکاری در استان دریافت می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، فرهاد ناصری نیا با بیان اینکه کارگرانی که به‌صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند زیر چتر بیمه بیکاری قرار می گیرند ، بیان کرد: کارگرانی‌ که بدون میل و اراده و یا بر اثر حادثه مانند سیل و زلزله از کار بیکار شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت متاهل بودن حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه درخواست‌های بیمه بیکاری توسط مراجع رسیدگی در این اداره کل مورد بررسی قرار می‌گیرند گفت: طی شش ماهه نخست امسال تعداد ۹۴۳ پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیات‌های تشخیص رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تامین‌اجتماعی ارسال شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به کاهش پرونده‌های بیمه بیکاری در استان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان یک هزار ۶۹۷ هستند که بصورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تامین‌اجتماعی دریافت می‌کنند.

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال جاری

ناصری نیا به کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان اشاره و بیان کرد: برقراری مقرری بیمه بیکاری در شش ماهه نخست امسال تعداد ۶۰۳ نفر است که در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۸۵۰ نفر بوده که کاهش محسوسی داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، مهارت‌آموزی شوند تا راهی برای ورود دوباره به بازار کسب و کار برای آینده فراهم شود گفت: در شش ماهه نخست سالجاری تعداد ۱۹۷ نفر در این راستا در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به درخواست کارگران متقاضی بیمه بیکاری از طریق سامانه روابط کار اشاره و بیان کرد: بررسی پرونده‌ها و معرفی به سازمان تامین‌اجتماعی کاملا بصورت غیرحضوری و سیستمی انجام می‌گیرد و در پایان مراحل رسیدگی، برای متقاضی پیامک ارسال می‌شود تا از روند کار و مرحله بررسی پرونده خود مطلع شود.

وی افزود: شخص بیکار شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ وقوع بیکاری به دفاتر کاریابی مراجعه، درخواست بازگشت بکار و بیمه بیکاری خود را ثبت و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کند.

کد خبر: 64329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =