ایجاد هفت هزار شغل در مازندران با اعطای تسهیلات سفر رئیس جمهور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران از پرداخت ۳۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به صاحبان بنگاه‌های اقتصادی درخواست‌کننده از آیت‌الله رئیسی و ایجاد هفت هزار شغل خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسن خیریانپور، در این رابطه گفت: از مجموع حدود ۱۵ هزار نفر از درخواست‌کنندگان دریافت تسهیلات از رئیس جمهور در استان مازندران، ۹۵۶ نفر خواستار دریافت تسهیلات رونق تولید بودند که تاکنون به ۸۲۰ تولیدکننده با همراهی بانک‌های صنعت و معدن و ملی مبلغ ۳۸ هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

وی با بیان این که با پرداخت تمامی تسهیلات رونق تولید مصوبه سفر رئیس جمهوری به مازندران برای حدود هشت هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود: تنها در کمتر از ۱۹ ماه گذشته با همراهی بانک‌های استان و با پرداخت ۳۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای هفت هزار نفر اشتغالزایی و بیمه کارگری آنان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ثبت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران بابیان این که ارقام تسهیلات پرداختی رونق تولید براساس نوع طرح متفاوت است بیان کرد: در مجموع تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از محل درخواست‌های مردمی از رئیس جمهور در استان پرداخت می‌شود.

خیریانپور گفت: درخواست تسهیلات رونق تولید بنگاه‌های اقتصادی مازندران از رئیس جمهور با توجه به بافت اقتصادی استان به طور عمده در زمینه واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی لبنیات و ساخت و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شاخه‌های مختلف صنعتی است.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود که از این مبلغ حدود ۶۲۴ میلیارد تومان به صورت نقدی در مرحله اول اختصاص یافت.

کد خبر: 64305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =