ایجاد شغل برای بیش از ۲۵۰ نفر توسط تعاونی‌های مهرستان

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهرستان با بیان اینکه ۱۲ شرکت تعاونی در این شهرستان فعال هستند گفت: این تعاونی‌ها در مجموع زمینه اشتغال ۲۵۲ نفر را فراهم کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم حسینی نارویی با بیان اینکه عمده فعالیت شرکت‌های تعاونی مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان در حوزه‌های گلخانه صنعتی و گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوزن دوزی، مسکن، تولید و توزیع محصولات کشاورزی، دامداری سبک و سنگین، مرغداری صنعتی و آبزی پروری است گفت: تجمیع سرمایه‌های کوچک در قالب شرکت تعاونی و فعالیت‌های اقتصادی بزرگ با سرمایه جمع‌آوری شده، تقسیم عادلانه سود و زیان بین اعضا، معافیت‌های مالیاتی مطابق قوانین و مقررات، برندسازی محصولات تولیدی با استفاده از مزایای تعاونی، اتصال بازار فروش محصولات تعاونی و تشکیل اتحادیه‌های مرتبط با حوزه فعالیت و استفاده از تسهیلات کم بهره برای ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات از ویژگی‌ها و مزیت‌هایی است که مردم می‌توانند در شهرستان مهرستان با ثبت و تشکیل شرکت تعاونی از آنها برخوردار شوند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف درباره مزایا و مشوق‌های بخش تعاون و تسهیلات ابلاغی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای شهرستان و حضور در نمازهای جمعه و برگزاری جلسات ترویجی تشویقی برای جوانان و کارآفرینان شهرستان از جمله مواردی است که برای ترغیب شهروندان به تشکیل شرکت تعاونی در مهرستان استفاده می‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهرستان گفت: شهرستان مهرستان در بخش های مختلف دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که می‌تواند در رونق اشتغال با استفاده از خرد جمعی و کار گروهی از آنها استفاده کرد.

ناروئی به نقش زنان در حوزه اشتغال در مهرستان اشاره کرده و گفت: تشکیل و توسعه شرکت‌های تعاونی یکی از راهکارهای مشارکت زنان در حوزه اشتغال در مهرستان است. با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان، زنان می‌توانند با ایجاد تعاونی‌های کوچک اقتصادی و ایجاد مشاغل خانگی در بهبود شرایط اقتصادی خود و منطقه نقش مهمی ایفا کنند.

کد خبر: 64226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =