انعقاد تفاهم‌نامه‌ بهزیستی با بیمه سلامت خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ بهزیستی با بیمه سلامت استان خبر داد که بر اساس آن ۷۰ درصد هزینه‌های درمان معلولان از طریق دولت تامین و پرداخت می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، حسن شرفی در برنامه "ذره‌بین" در تشریح اقدامات، برنامه‌ها و اهداف سازمان بهزیستی استان در اجرای برنامه غربالگری شنوایی گفت: غربالگری شنوایی نوزدادان، با ۳۲ دستگاه سنجش‌شنوایی و از طریق زایشگاه‌های سطح استان انجام می‌گیرد.

وی افزود: هدف این برنامه، فقط غربالگری اولیه نبوده بلکه مراحل بعدی این فرآیند که شامل تشخیص و مداخله است، از اهداف مهم این برنامه بوده که توسط سازمان بهزیستی پیگیری و انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان خواستار توجه جدی بیش از پیش خانواده‌ها برای پیگیری و درمان کودکانی که دارای مشکل شنوایی هستند، شد و افزود: سازمان بهزیستی از خانواده‌هایی که فرزند آنها واجد شرایط کاشت حلزون است و به دلیل بالا بودن هزینه‌های کاشت حلزون، با مشکلاتی مواجه هستند، حمایت مالی می‌کند.

شرفی درباره آمار بالای معلولیت بینایی در برخی روستاهای شهرستان نهبندان بیان کرد: بنا به پژوهش‌های انجام شده، عمده‌ترین عامل شیوع معلولیت بینایی در ۴ روستا از توابع شهرستان نهبندان، ازدواج فامیلی است که فقط با مراجعه زوجین قبل از ازدواج و انجام مشاوره و در صورت نیاز، آزمایشات ژنتیک، می توان از تولد فرزند معلول پیگیری کرد.

وی در ادامه به دو اقدام شاخص بهزیستی استان درباره حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده، آمار متقاضیان پشت نوبت دریافت خدمات از بهزیستی استان، به صفر رسید و هیچ مددجوی پشت نوبت مستمری بگیر در استان نداریم.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی همچنین به موضوع درمان معلولان و هزینه‌های سنگین درمان آنان اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش هزینه‌های درمان معلولان، تفاهم‌نامه‌ای با بیمه سلامت استان منعقد شده و بر اساس این تفاهم‌نامه، ۷۰ درصد هزینه‌های درمان معلولان که شامل هزینه‌های کاردرمانی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، ارتوپدی فنی و ... می شود، از طریق دولت تامین و پرداخت شده و فرد معلول تنها ۳۰ درصد هزینه های درمانی را پرداخت می‌کند.

کد خبر: 64084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =