آیین افتتاح همزمان ۱۴۴ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی مازندران

آیین افتتاح همزمان ۱۴۴ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی مازندران با حضور وزیر کشور، استاندار مازندران، مدیرکل بهزیستی استان و اعضای شورای اداری استان بصورت ویدئو کنفرانس در ۱۶ شهرستان مازندران برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه ۱۷۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران هستند، گفت: این تعداد خانوار با بعد ۴۳۰ هزار نفر از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره‌مند هستند.

وی آمار خانوارهای مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی مازندران را ۶۷ هزار خانواده با بعد ۱۱۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بهزیستی استان مازندران در دولت سیزدهم ۲۳ هزار خانوار جدید برقراری مستمری با رشد ۲۳ درصدی داشته است.

بریمانی بیان کرد: باعث افتخار سازمان بهزیستی است که با اهتمام و اقدام بی نظیر دولت، ریاست و معاونان سازمان، اکنون خانواده‌ای پشت نوبت دریافت خدمات مستمری قرار ندارد و هر فردی که در جامعه هدف سازمان بهزیستی مشمول دریافت خدمات مستمری باشد می‌تواند از این خدمت بهره‌مند شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات به افراد تحت پوشش گفت: بیش از ۶۱ هزار فرد دارای معلولیت و نزدیک به ۱۷ هزار بانوی سرپرست خانوار و آسیب دیده، فرزندان امدادبگیر و غیره تحت پوشش بهزیستی مازندران از خدمات سازمان بهزیستی برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: شش هزار و ۷۰۴ خانواده از گروه هدف بهزیستی مازندران فاقد مسکن هستند که چهار هزار و۲۲۲ خانواده موفق به نام‌نویسی در نهضت ملی مسکن شده‌اند و دو هزار و ۴۸۲ خانواده در این طرح ثبت نام نکرده‌اند.

وی افزود: تنها ۱۴۴ خانواده تحت پوشش بهزیستی مازندران که در نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند موفق به تامین سهم آورده شده‌اند.

بریمانی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم دو هزار و ۳۵۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی مازندران واگذار شده است و ۱۴۴ واحد نیز امروز بصورت همزمان در ۱۶ شهرستان استان افتتاح می‌شود، بیان کرد: از این ۱۴۴ واحد مسکونی ۱۴ مسکن مربوط به خانوارهای دارای حداقل دو عضو دارای معلولیت، ۵ واحد برای ایتام و ۱۲۵ واحد مسکن تحویل خانوارهای دارای یک فرد معلول و بانوان سرپرست خانوار می‌شود و بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض نیز توسط دولت صورت گرفت.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان خواستار اتخاذ تمهیدات ویژه برای تامین مسکن مددجویان بهزیستی مازندران، سهم آورده و پرداخت اقساط تسهیلات مسکن شد.

کد خبر: 63814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =