افزایش ۳۳ درصدی اشتغال تعاونی‌های آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از تشکیل ۱۳۲ شرکت تعاونی در طول ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در استان خبر داد و گفت: ۳۳ درصد اشتغال تعاونی‌ها در دولت جدید افزایش یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین فتحی در سومین جلسه از سلسه نشست‌های رسانه‌ای « به سوی قله» در خانه فرهنگ تبریز، «حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم» را شعار امسال بخش تعاون اعلام و بیان کرد: دغدغه بخش تعاون، اجتماعی، اشتغال، پر کردن خلاء جامعه، رفع نیازهای جامعه و تجلی اقتصاد مردمی است.

وی مردمی‌سازی، هوشمندسازی، کارآمدی تعاون‌ها، شفافیت، شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش اقتصادی و تاکید بر ایجاد شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان و نوآور را جزو اولویت‌های بخش تعاون اعلام کرد و گفت: در این راستا اقدامات حمایتی با راه‌اندازی دو خط اعتباری دو و سه هزار میلیارد تومانی در کشور انجام شده است که سهم استان از خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی، ۲۸۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۹۰۳ نفر و از خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی ۵۳ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۹۹ نفر است.

فتحی تعداد تعاونی‌های فعال آذربایجان شرقی را پنج هزار تعاونی با اشتغالزایی هشت هزار و ۷۲۵ نفر و سرمایه‌گذاری اولیه ۹ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: ۱۹ تعاونی در زمینه فناوری و دانش بنیان، ۱۴۰۶ تعاونی در زمینه خدمات، ۹۴۶ تعاونی در بخش صنعت، ۴۹۹ تعاونی در بخش مسکن و ۴۰۰ تعاونی نیز در زمینه تامین نیازهای مردم فعال هستند.

مدیرکل تعاون کار رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تاسیس تعاونی در دولت سیزدهم در استان، گفت: در دو سال اخیر ۱۳۳ تعاونی با سرمایه‌گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان تشکیل شده است که فقط ۲۰ درصد تسهیلات دولتی و مابقی آن سهم اعضای تعاونی است.

وی همچنین از افزایش صادرات بخش تعاونی استان خبر داد و گفت: برابر گزارش گمرک آذربایجان شرقی ۳۲ درصد صادرات استان سهم تعاونی‌ها است.

فتحی رویکرد اصلی وزارت تعاون را حمایت از شرکت‌های فناور و نوآورانه اعلام کرد و گفت: آذربایجان شرقی جزو استان‌های فعال در این زمینه است که سال گذشته هشت طرح پژوهش و فناورانه مورد حمایت قرار گرفت.

کاهش مقرری‌بگیران بیکاری آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

مدیر کل تعاون، کار، و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزایش میزان اشتغال در دولت سیزدهم را از جمله فعالیت‌های این دولت در راستای ایجاد اشتغال ذکر کرد و گفت: سال قبل ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می‌کردند که هم اکنون میزان مقرری‌بگیر بیکاری به هشت هزار و ۸۲۶ نفر کاهش یافته است.

فتحی کاهش ۹۲ درصدی واحدهای مشکل‌دار استان را از جمله دیگر اقدامات دولت سیزدهم در راستای رسیدگی به امور اشتغال و کار ذکر کرد و افزود: مدت زمان رسیدگی به شکایات کارفرمایی و کارگری از ۲۹ روز به ۲۳ روز کاهش یافته است.

وی گفت: سال گذشته ۴۵ هزار و ۷۹۰ فرصت شغلی در تعهد داشتیم که ۶۰ هزار و ۲۵۹ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده‌اند و امسال نیز ۵۶ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده‌ است.

وی از پرداخت ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی خبر داد و افزود: این میزان نسبت به ۲ سال قبل که ۷۲ میلیارد تومان بود ۲۰۰ درصد افزایش یافته است .

وی همچنین از اجرای تسهیلات روستایی برای حمایت از مشاغل روستایی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: چهار هزار و ۸۰۶ طرح مشمول دریافت تسهیلات روستایی شدند و استان آذربایجان شرقی از نظر پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی رتبه هفت کشوری را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نرخ بیکاری کشور را ۹ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در آذربایجان شرقی ۸.۳ درصد است و در سه ماهه اول امسال نیز نرخ بیکاری در کشور ۸.۲ و در استان ۷.۷ درصد بود.

کد خبر: 63413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =