امکان توسعه چتر بیمه‌ای در صندوق‌های بیمه‌گر با ارتقاء نسبت پشتیبانی

حمیدرضا نائب خسروشاهی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: یکی از راهکارهای اصلی صیانت از منافع بیمه‌شدگان و استمرار پایداری منابع در تأمین اجتماعی و دیگر صندوق‌های بیمه‌ای، حفظ و رشد و ارتقاء نسبت پشتیبانی است که از طریق توسعه چتر بیمه‌ای امکانپذیر است.

نائب خسروشاهی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره ‌حفظ پایداری و تعادل منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی با برنامه‌هایی برای جذب بیشتر بیمه‌شدگان افزود: طبیعتاً روند کاهشی ضریب یا نسبت پشتیبانی در بیمه‌های اجتماعی هشداری برای حوزه بازنشستگی و مستمری‌بگیران محسوب می‌شود.

او ادامه داد: اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی توسط سازمان تأمین اجتماعی در قالب شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای مانند زنان خانه‌دار و دانشجویان به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها و راهکارها برای پیشبرد اهداف سازمان در بخش افزایش شمار بیمه‌شدگان به شمار می‌رود.

معرفی مزایای خدمات تأمین اجتماعی برای افراد فاقد بیمه

رئیس شعبه پنجم تأمین اجتماعی تبریز افزود: اکنون این نهاد بیمه‌گر در قالب بیمه‌ اختیاری، ۶۲ هزار نفر دانشجو و ۲۸۴ هزار نفر از جامعه زنان خانه‌دار را از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند کرده است که البته می‌توان با اجرای طرح‌های دیگر نسبت به شناسایی افراد بدون بیمه و ارائه خدمات سه‌گانه این سازمان به این افراد اقدام کرد.

او بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق نسبت به معرفی مزایا و خدمات این نهاد بیمه‌گر برای افرادی که از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند اقدام کرد تا ضمن تحت پوشش قرار دادن افراد علاقه‌مند به استفاده از این خدمات، نیروهای شاغل و غیرشاغل بیشتری با درآمدهای متفاوت را ذیل این سازمان بیمه‌ای خدمات‌رسانی کرد.

خسروشاهی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی با توجه به حجم بالای جامعه و گروه‌های تحت پوشش، این ظرفیت حفظ روند افزایشی هرساله بیمه‌شدگان را دارد و در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از افراد به تعداد یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر به این سازمان اضافه شده است.

ظرفیت بالای تأمین اجتماعی برای پوشش افراد بدون بیمه

خسروشاهی افزود: بنابراین ارائه خدمات به بیش از نیمی از جامعه و داشتن ظرفیت‌های بزرگ در این نهاد بیمه‌گر این سازمان را به سمت خدمات‌رسانی به افراد بدون پوشش بیمه‌ای هدایت می‌کند.

او اضافه کرد: از آنجا که اکنون بیش از ۴۶ میلیون نفر از خدمات سه‌گانه بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی بهره‌مند هستند به طور یقین در صورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دقیق به افراد بدون بیمه، آنان نیز از این موضوع استقبال خواهند کرد که این روند می‌تواند در افزایش منابع سازمان و تضمین‌کننده آینده این افراد نقش بسزایی داشته باشد.

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی که در سال‌های اخیر برنامه‌های موثری برای افزایش شمار بیمه‌شدگان دارد، اکنون نیز همچنان به دنبال جذب این افراد در راستای گسترش چتر بیمه‌ای خود است که امیدواریم با ادامه این روند، بخش قابل توجهی از افراد فاقد بیمه از مزایای بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی این سازمان بهره‌مند شوند.

کد خبر: 63134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =