ثبت‌نام تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان از ۲۱ مرداد

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از آغاز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان در سامانه یکپارچه ثبت‌نام طبق قول قبلی این سازمان خبر داد و گفت: در این مرحله، از ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به‌صورت کاملاً غیرحضوری ثبت‌نام می‌شود.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در جریان چهل‌ودومین سفر استانی همراه با جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، در حاشیه بازدید از بیمارستان تأمین‌اجتماعی شفا سمنان بیان کرد: از روز شنبه ۲۱ تیرماه، بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir برای دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی ثبت‌نام کنند.

موسوی همچنین افزود: قول داده بودیم که در سال جدید، دریافت تسهیلات برای بازنشستگان عزیز را در قالب ثبت‌نام در سامانه یکپارچه و به‌صورت الکترونیکی تسهیل کنیم. امروز اعلام می‌کنم که این سامانه از روز شنبه ۲۱ تیرماه کار خود را آغاز می‌کند و بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی برای دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی اقدام کنند و ان‌شاءلله در این مرحله به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان واجد شرایط موردنیاز، تسهیلات مالی اعطا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره اهداف سفرهای استانی، با اشاره به اینکه حضور میدانی یکی از رویکردهای مهم دولت مردمی سیزدهم است، گفت: رئیس‌جمهوری خود به‌عنوان نفر اول اجرایی کشور به صورت جدی در نقاط مختلف کشور حضور میدانی دارند و ما نیز به تبع رویکرد ارزشمند ایشان، برای ارزیابی نحوه خدمت‌رسانی در مراکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی و تشخیص اولویت‌های میدانی، به استان‌های مختلف سفر می‌کنیم و حضور ما در استان سمنان نیز به‌همین منظور است.

او ادامه داد: وضع کلی خدمات بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی در استان سمنان با وجود برخی مشکلات، خوب است. در حوزه درمان نیز برخی از بخش‌های بیمارستان تأمین‌اجتماعی سمنان مثل بخش آی. سی. یو باید ترمیم می‌شد که این کار در کنار چند طرح توسعه‌ای دیگر تا اواخر سال گذشته انجام شد و در حال حاضر هم توسعه درمانگاه سمنان را در دستور کار داریم که کل طرح حدود ۱۵درصد پیشرفت داشته است و باید روند آن تسریع شود.

موسوی با تأکید بر این‌که در حوزه درمان مستقیم که درمان رایگان است، خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی نیاز به توسعه دارد، اضافه کرد: در استان سمنان نیز همچون سایر استان‌ها، توسعه درمان مستقیم در دستور کار است که باید تلاش کنیم متخصصان موردنیاز مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی را با کمک دانشگاه علوم پزشکی تأمین کنیم تا عمق تخصصی خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در استان سمنان افزایش یابد. البته ارزیابی امروز ما نشان می‌دهد که روند خدمت‌رسانی در بیمارستان سمنان خوب است و در برخی بخش‌ها به‌لحاظ ترمیم و توسعه سامانه الکترونیکی باید اتفاقات تازه‌ای بیفتد تا حقوق مردم به معنای واقعی ادا شود.

او درباره وضعیت بیمه اتباع گفت: اتباع عزیزی که در کشور ما حضور قانونی دارند، بر اساس توافقات بین‌المللی و زمینه‌های قانونی موجود، پس از اخذ مجوزهای قانونی و اشتغال قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات بیمه‌ای و درمانی بر اساس مقررات بین‌المللی و ضوابط داخلی استفاده کنند. البته طرح‌های توسعه پوشش بیمه‌ای برای این عزیزان را نیز در دستور کار داریم که ان‌شاءالله به‌زودی اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره حمایت‌های بیمه‌ای از مبتلایان بیماری‌های صعب‌العلاج نیز افزود: در این‌باره توافق اجرایی و عملیاتی خوبی را با سازمان بیمه سلامت و مدیرعامل محترم این مجموعه که متولی اصلی صندوق بیماران صعب‌العلاج هستند، داشتیم و مقرر شد که هزینه‌های باقی مانده تا پایان تیرماه را ما پرداخت کنیم و بعد از آن نیز مابه‌التفاوت بیمه‌ای این افراد به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی به بیمه سلامت ارجاع شده و پرداخت هم براساس ضوابط مربوط به آن صندوق به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی و همه آحاد جامعه انجام خواهد شد.

کد خبر: 62899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =