تبیین خدمات تأمین‌اجتماعی باعث افزایش امیدواری مردم می‌شود

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: گستردگی خدمات و جامعه تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی به‌گونه‌ای است که اگر اقدامات این مجموعه به درستی به جامعه منتقل شود، امید به آینده و اطمینان به کارامدی سازوکارهای تأمین‌اجتماعی تقویت خواهد شد.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی همزمان با روز خبرنگار با حضور در موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه - ناشر هفته‌نامه آتیه‌نو و پایگاه خبری تحلیلی آتیه آنلاین - با تبریک این روز به خبرنگاران این مؤسسه و تمامی خبرنگاران حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی، بیان کرد: امسال روز خبرنگار با ایام حادثه عاشورا و حماسه امام حسین(ع) همزمان است. از حادثه عاشورا در همه شئون و به‌ویژه در زمینه جهاد تبیین می‌توان الگو برداری کرد. اقدامات حضرت زینب(س) در جهاد تبیین و ماندگار شدن حماسه عاشورا به سبب اقدامات آن حضرت در تبیین ابعاد مختلف این حادثه بزرگ، می‌تواند الگوی اصلی کار خبرنگاران عزیز باشد.

او افزود: مؤسسه آتیه کار حرفه‌ای خود را با قدرت و قوت انجام می‌دهد و با سایر حوزه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز همکاری بسیار خوب و نزدیکی دارد. مهم‌ترین موضوعی که در حوزه رسانه باید مورد توجه باشد، مطابق فرمایش مقام معظم رهبری جهاد تبیین است. اولین مأموریت این مؤسسه جهاد تبیین است و باید در مقابل آرایش دشمن بایستیم که می‌خواهند جلوی انتقال پیام انقلاب اسلامی را بگیرند. جمهوری اسلامی هندسه قدرت را براساس اندیشه دینی تغییر داده است و نقش رسانه در تبیین این اندیشه، اهمیت بسیار زیادی دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: در تأمین‌اجتماعی کارهای بزرگی انجام شده و می‌شود و باید این اقدامات را برای مردم تبیین کنیم تا آثار اقدامات سازمان در رضایتمندی مردم مشهود شود. البته در این حوزه، چالش‌هایی هم وجود دارد اما ظرفیت‌های بزرگی هم وجود دارد و قطعاً مشکلات این مجموعه با توجه به ظرفیت‌ها قابل مدیریت است و می‌توانیم اتفاقات بزرگ‌تری را رقم بزنیم. گستردگی خدمات و جامعه تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی به‌گونه‌ای است که اقدامات این مجموعه اگر به درستی به جامعه منتقل شود، امید به آینده و اطمینان به کارامدی سازوکارهای تأمین‌اجتماعی تقویت خواهد شد.

موسوی با بیان این‌که نکته مهمی که در حوزه رسانه باید مورد توجه قرار گیرد، ‌موضوع‌شناسی است، ادامه داد: رسانه باید با نگاه دقیق حوزه‌های تخصصی را بررسی کند و موضوعات دارای اولویت را شناسایی کند و با توجه به مأموریت‌ها و اولویت‌ها فعالیت کنند و با این نگاه است که تحول اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: موضوع مهم دیگر مخاطب‌شناسی است و باید در همه موضوعات تحلیل راهبردی داشته باشیم و اقشار مختلف جامعه و نیازهای مختلف آنها را به‌درستی بشناسیم. باید از ابزارها و فرصت‌های موجود استفاده حداکثری کنیم. در کنار موضوع‌شناسی و مخاطب‌شناسی توجه به روش‌شناسی و بهره‌گیری از ابزار کاربردی نیز در کار رسانه‌ای اهمیت زیادی دارد. در مؤسسه آتیه امکانات خوبی وجود دارد و این ظرفیت را باید به درستی مورد استفاده کنیم. سازمان تأمین‌اجتماعی ظرفیت‌های مهم و بعضاً مغفول مانده‌ای دارد که حوزه رسانه‌ای باید متناسب با این ظرفیت فعالیت خود را تقویت کند.

موسوی همچنین شفافیت و حقانیت را از دیگر محورهای اصلی فعالیت رسانه‌ای ارزیابی کرد و گفت: اولین اصلی که در فعالیت‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی باید مورد توجه قرار گیرد، شفافیت است و در حوزه رسانه باید بستری فراهم شود که رسانه‌ها در شرایط شفاف‌تری فعالیت کنند. موضوع مهم دیگر حقانیت است و باید واقعیت را آن‌گونه که هست به جامعه منتقل کنیم. موضوع دیگر توجه به نتایج کار است که اهداف ما مشخص باشد و شما باید نتایج اقدامات را به دقت بررسی کنید و در زمینه انتقال دانش و ترویج دانش تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه این بازدید با خبرنگاران و کارکنان بخش‌های مختلف موسسه آتیه به گفت‌وگو پرداخت و با اهدای گل از زحمات و تلاش‌های آنان قدردانی کرد.

کد خبر: 62867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =