بارش تابستانی تگرگ و موج گرما در آسیای جنوب شرقی و آلمان

در سال‌های اخیر تغییرات آب وهوایی و اقلیمی باعث بروز تحول در چرخه طبیعی فصل‌ها شده است. تقریبا تمام قاره‌ها در نقاطی درگیر این تغییرات ناآشنا شده‌اند. اکنون در تابستان منطقه‌ای از آلمان با بارش تگرگ و برف درگیر است و بخش‌های وسیعی از کره‌جنوبی و ژاپن نیز همزمان خطر افزایش دما و بروز طوفان و سیل را از سر می‌گذرانند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از گاردین؛ روز جمعه همزمان با بارش شدید باران و رعد و برق در جنوب آلمان، طوفان تگرگ شدیدی به شهر روتلینگن وارد شد. اگرچه اندازه تگرگ‌ها متوسط، اما مقدار تگرگ‌ها قابل توجه بود بطوری که در کمتر از یک ساعت تا یک فوت تگرگ انباشت شد. این موضوع باعث شد تا در ماه آگوست در تابستان منظره عجیب و غریب برف روب‌ها مشاهده شود و بیش از ۲۵۰ آتش‌نشان و کارگر شهری به پاکسازی جاده‌ها کمک کنند.

سپس سیلی که از ذوب تگرگ و برف به بوجود آمده بود به زیرزمین‌ها و پارکینگ‌های زیرزمینی سرازیر شد و مشکلات ناشی از تگرگ ذوب نشده سیستم‌های زهکشی را مسدود کرد. سطح آب رودخانه «اچاز»، که از مرکز شهر روتلینگن می‌گذرد، به سرعت ۱.۵ متر افزایش یافت و برای مدت کوتاهی آب از کانال رودخانه خارج شد و بصورت سیل درآمد، البته گزارشی از خسارت این سیل به ثبت نرسیده است.

همچنین در کره جنوبی نیز بیست و پنجمین برنامه پیشاهنگی جهانی برای دومین بار به دلیل آب و هوای نامساعد مختل شد. اردوی بین‌المللی جوانان، که تقریباً هر چهار سال یک‌بار و با حضور ده‌ها هزار پیشاهنگ از سراسر جهان برگزار می‌گردد، بین ۱ تا ۱۲ اوت در سواحل غربی استان جئونبوک میزبانی می‌شود. با این حال، پس از سیل ناشی از باران‌های موسمی شدید، شروع این برنامه برای مدت کوتاهی به تعویق افتاد و آب و هوای نامساعد بخش‌هایی از کمپ را بدون برق یا آب کافی باقی گذاشت.

پس از آن درجه حرارت بالا رفت و به ۳۰ درجه سانتیگراد رسید، به عنوان بخشی از موج گرمای کنونی کره جنوبی: برخی از گروه‌های پیش‌آهنگی به هتل‌ها یا پایگاه‌های نظامی نقل مکان کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود دمای هوا برای چند روز آینده به همین ترتیب باقی بماند و پس از آن تا پنجشنبه به زیر ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

با این حال، این مهلت همزمان با ورود بقایای طوفان خانون (Typhoon Khanun) به کره جنوبی است که هفته گذشته جزایر اوکیناوا ژاپن را درنوردید و از آن زمان به یک طوفان استوایی تبدیل شده است. خانون به‌عنوان یک طوفان با سرعت غیرمعمول، پتانسیل این را دارد که مجموع بارندگی‌های بسیار بالایی را به ارمغان بیاورد، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که جنوب غربی ژاپن و شبه‌جزیره کره می‌توانند به طور گسترده بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر را ببینند. از آنجایی که این سیستم دورتر از داخل کشور را دنبال می کند، به نظر می رسد خانون به طور فزاینده ای باعث ایجاد اختلال بیشتر در شمال شرق چین شود، که در حال حاضر به دلیل بارندگی شدید هفته گذشته در حال چرخش است.

با این همه، این فرصت بدون سیل و گرما همزمان با ورود بقایای «طوفان خانون» به کره جنوبی است که هفته گذشته جزایر اوکیناوا در ژاپن را درنوردید و از آن زمان به یک طوفان استوایی تبدیل شده است. «خانون» به‌عنوان یک طوفان با سرعت غیرمعمول، این پتانسیل را دارد که در مجموع بارندگی‌های بسیار بالایی را به ارمغان بیاورد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که جنوب غربی ژاپن و شبه‌جزیره کره شدیدا تحت تاثیر این طوفان قرار بگیرند و حتی می‌توانند بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر بارندگی داشته باشند. از آنجایی که این طوفان محدوده بزرگی را ئوشش خواهد داد، به نظر می‌رسد با شدت یافتن «خانون» اختلال آب‌وهوایی در شمال شرق چین نیز مشاهده شود، منطقه‌ای که در حال حاضر به دلیل بارندگی شدید هفته گذشته هنوز از مشکلات آب‌وهوایی و زه‌کشی رنج می‌برد.

کد خبر: 62836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =