اجرای عدالت؛ مهمترین رسالت پزشکان معتمد تأمین‌اجتماعی

پزشک عمومی و معتمد مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی منطقه کاشان، ایفای مسئولیت پزشکان معتمد را فراتر از انجام معاینات پزشکی برای تایید یا رد استراحت‌های پزشکی کارگران بیان کرد؛ به نحوی که فرآیند خدمات آن‌ها منتهی به اصلاح و منطقی شدن مدت‌زمان مرخصی‌های استعلاجی بیماران و اجرای عدالت می‌شود.

دکتر مرتضی معتقدی فرد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه پزشکان معتمد نقش حکمیت بین بیمه‌شدگان و کارفرمایان دارند، افزود: پزشکان معتمد با ارائه خدمات معاینه، شرایط بیماری شاغلان نیازمند به استراحت پزشکی را بررسی کرده و در صورت مثبت بودن نتایج راستی‌آزمایی، بیمه‌شدگان می‌توانند ضمن برخورداری از مرخصی‌های استعلاجی از غرامت دستمزد ایام بیماری نیز بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: معتقدم، نتایج خدمات پزشکان معتمد تنها به انجام معاینات بیماران برای تایید استراحت‌های پزشکی منتهی نمی‌شود؛ بلکه ایفای مسئولیت آن‌ها نتایج عمیق دیگری نیز در خدمات تأمین‌اجتماعی برجای می‌گذارد که از جمله آن می‌توان به اصلاح و منطقی شدن مدت‌زمان مرخصی‌های استعلاجی‌ بیماران اشاره کرد.

پزشک معتمد مدیریت درمان منطقه کاشان با اشاره به بیشترین علت مراجعه به پزشکان معتمد، گفت: در منطقه کاشان و شمال استان اصفهان، بیشترین عامل مراجعه به پزشکان معتمد، ناشی از تروما، بیماری‌های ستون فقرات و درمان‌های ارتوپدی است. اما در سه سال گذشته، ابتلا به کرونا، بیشترین عامل مراجعه را شامل می‌شد.

معتقدی‌ فرد درباره اینکه ایفای مسئولیت پزشک معتمد چقدر زمان‌بر است، بیان کرد: در به عنوان یک پزشک معتمد، به‌طور متوسط در هفته دو جلسه ۲ ساعته مشغول به فعالیت هستم و در هر جلسه بین ۲۰ تا ۴۰ پرونده بیماران را بررسی می‌کنم.

او با ارائه یک توصیه برای دست‌یابی به نتیجه موثر در فرآیند خدمات پزشک معتمد، افزود: توصیه می‌شود مرحله اول تعیین مدت استعلاجی، برعهده پزشک درمانگر باشد و بیماران هنگام مراجعه به پزشک معتمد، مدارک و ادله کامل درمانی خود را همراه داشته باشند.

پزشک معتمد مدیریت درمان منطقه کاشان با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از خدمات الکترونیک در حوزه فعالیت پزشکان معتمد، گفت: اکنون در قالب خدمات الکترونیک، بیماران می‌توانند تقاضای خود را مبنی بر انجام معاینات توسط پزشک معتمد به ثبت رسانده و مدارک لازم را از طریق فضای مجازی ارسال کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری آن‌ها به مراکز بیمه‌ای نیست. به طور حتم این شیوه عمل می‌تواند ضمن ایجاد سرعت در روند امور، با توجه به دسترسی آسان به مدارک، کیفیت بررسی‌های پزشکی را نیز ارتقا دهد.

معتقدی فرد تلاش برای رعایت عدالت بین بیمه‌شدگان و کارفرمایان را مهمترین رسالت پزشکان معتمد برشمرد و افزود: پزشکان معتمد نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند تا حقوق هیچ‌یک از طرفین به ناحق از بین نرود و روند بررسی‌ها بر محور عدالت پیش رود.

وی تاکید کرد: نکته مهم اینکه تلاش بسیاری از پزشکان معتمد برای اجرای عدالت در چهارچوب قوانین رقم می‌خورد و در صورت ایجاد شبهه در نتیجه انجام معاینات، موارد از مرجع بالاتر یعنی کمیسیون پزشکی که متشکل از تعدادی پزشک معتمد حاذق در زمینه‌های مختلف درمانی است، نظرخواهی می‌شود تا امکان ایجاد رضایت‌ حداکثری مخاطبان فراهم شود.

کد خبر: 62813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =