جذب ۵۷۸ هزار بیمه شده جدید در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اهتمام ویژه دولت، رئیس‌جمهوری و وزیر کار بر تلاش مضاعف جهت تضمین آینده معیشتی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: در این دولت با جذب ۵۷۸ هزار نفر بیمه شده جدید (۴۱ درصد زنان)، تمدید بیش از ۸۵ درصد بیمه شدگان و افزایش بیش از ۱۲۰ درصد سطوح درآمدی، گام بلندی در راستای حمایت از جامعه هدف برداشته شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، برقراری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: تمام تلاش ما حفظ کرامت و منزلت اجتماعی جامعه هدف بر اساس برنامه راهبردی صندوق است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در راستای حل مسائل مربوط به زنان و خانواده، به جامعه هدف صندوق اشاره کرده و با برشمردن موارد و تأکیدات ویژه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، تأسیس صندوق را بر اساس قانون اساسی و اسناد بالادستی یکی از بهترین اقدامات نظام مقدس اسلامی معرفی کرده و افزود: کشاورزان، روستائیان و عشایر وفادارترین افراد انقلاب اسلامی هستند چرا که در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی به ویژه امنیت غذایی همواره پشتیبان نظام بوده و هستند.

مدیرعامل صندوق ضمن ابراز امیدواری از اجرای بندهای تفاهم نامه حاضر در قالب کارگروه های عملیاتی، گفت: در تلاش هستیم در راستای فرامین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و مصوبه قانون جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی "آئین نامه حمایت از مادران غیرشاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر" در صندوق تدوین و تنظیم شود تا به صورت رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با بودجه دولت، بیمه شوند.

ضرورت اقدام عاجل درخصوص افزایش جمعیت

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه دیدار با تشکر از اقدامات صورت گرفته صندوق در راستای مسئولیت اجتماعی، گفت: توجه ویژه ما به افراد متولد دهه ۶۰ جامعه به علت نزدیکی این جمعیت به سن تجرد قطعی است و مسئله دوم موضوع افزایش جمعیت با توجه به فرصت ۵ تا ۶ ساله است که ضرورت دارد اقدام عاجل در این خصوص انجام پذیرد.

او همچنینضمن اعلام این نکته که ۲۱ درصد جمعیت کنونی از متولدین دهه ۶۰ هستند، بیان کرد: بایستی در راستای موضوع جمعیت اقدامات مناسبی برای جوانان صورت گیرد.

خزعلی در پایان از صندوق بیمه اجتماعی برای همکاری در حل مسائل مربوط به جوانان به ویژه بیمه جوانان روستائی و عشایری تشکر کرد و افزود: امیدوارم با همکاری و همراهی بیشتر بتوانیم مسائل مربوط به افزایش جمعیت، حمایت از زنان و خانواده ایرانی را برطرف کنیم.

کد خبر: 62790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =