دومین جلسه نشست شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر پایه برگزار شد

دومین جلسه نشست شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گرپایه با حضور مدیران‌عامل تأمین‌اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح با هدف شناسایی بهتر چالش‌های مشترک، هماهنگی بیشتر در برنامه‌های اجرایی و هم‌افزایی در نظارت برگزار شد.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این نشست با توافق مدیران سه سازمان بیمه‌گر پایه مقرر شد موضوع تبادل اطلاعات بیماران صعب‌العلاج که از چند ماه پیش در دست اقدام بوده است حداکثر تا ۱۵ مردادماه نهایی شود تا همه بیمه‌شدگان مشمول این حمایت از جمله بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی بتوانند همانند بیمه‌شدگان بیمه سلامت از خدمات مذکور به‌صورت برخط بهره‌مند شوند.

همچنین به‌منظور کاهش مراجعات حضوری بیماران به سازمان‌های بیمه‌گر، مقرر شد پیگیری لازم در خصوص تبادل اطلاعات فیمابین شرکت‌های بیمه‌گر خصوصی و مؤسسات و مراکز درمانی ارائه‌دهنده خدمات سلامت نیز به صورت برخط در کمیته‌های تخصصی متشکل از کارشناسان سازمان‌های مذکور انجام شود.

در این جلسه همچنین به‌منظور تسهیل امور قراردادها با ارائه‌دهندگان خدمات سلامت، و پرهیز از مراجعات غیرضروری ارائه‌کنندگان خدمات درمانی به دفاتر اسناد، قرار شد فرم‌های عقد قرارداد با مؤسسات و پزشکان به‌صورت هماهنگ بین سه سازمان بیمه‌گر پایه برنامه‌ریزی همچنین به صورت برخط در سامانه حتی‌الامکان یکپارچه عملیاتی شود و این موضوع برای نهایی شدن به کمیته فنی مربوطه ارجاع شد.

براساس این گزارش، همچنین با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه در مراحل نهایی قرار دارد، مدیران‌عامل سازمان‌های بیمه‌گر پایه بر پیگیری و ارائه نظرات تخصصی به کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های مختلف مرتبط با بیمه‌های پایه تأکید کردند.

علاوه بر این با توجه به اینکه خدمات مرتبط با درمان ناباروری از سال ۱۴۰۰ به موجب قانون توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شوند ولی هنوز منابع آن در اختیار برخی بیمه‌ها قرار نگرفته است، مقرر شد این موضوع از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

برگزاری منظم جلسات معاونان درمان سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تشکیل دبیرخانه پیگیری مصوبات از دیگر تصمیماتی بود که در این جلسه اتخاذ شد.

کد خبر: 62710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =