ارائه روزانه یک میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی

میرهاشم موسوی با اشاره به اینکه در مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی روزانه بیش از یک میلیون خدمت سرپایی و بیش از ۱۳ هزار خدمت بستری ارائه می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با اصلاح نظام پرداخت شاهد بهبود خدمات در این مراکز باشیم و خدمات بهتر، مطلوب‌تر و رضایتمندی بیشتری را برای بیمه‌شدگان فراهم کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، موسوی در جلسه‌ای با مدیران حوزه درمانی این سازمان و ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران این حوزه در سراسر کشور، بهبود و ارتقای کیفیت و کمیت خدمات درمانی را از اولویت‌های این سازمان توصیف کرد و گفت: درمان مناسب و مطلوب یکی از حقوقی است که بیمه‌شدگان و بازنشستگان به معنای صاحبان حق از ما مطالبه دارند و باید تلاش کنیم که این خدمت را با رویکرد راهبردی بهتر و به‌درستی ارائه دهیم.

او افزود: طبابت دارای ارزشی است که در قالب نظام پرداخت قابل جبران نیست و این طبیعت کار طبابت است. به دلیل همین رویکرد که به بهترین وجه در کادر شریف درمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، رضایتمندی مردم از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی بالا است و با اقدام خوبی که در زمینه تکریم و نگهداشت نیروی انسانی انجام شد، امیدواریم شاهد افزایش بیشتر رضایتمندی مردم باشیم.

وی همچنین در ادامه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اضافه کرد: امیدواریم همه ما در مسیر مکتب اهل بیت علیهم‌السلام که مکتب حقانیت است، تسلی خاطر اولیاء‌الله و به‌ویژه حضرت صاحب‌الزمان را فراهم کنیم. امام حسین (ع) می‌فرمایند لا یَکمُلُ العَقلُ إلّا بِاتِّباعِ الحَقِّ. عدالت این است که ما بتوانیم احقاق حق کنیم. در مسیر خدمت‌رسانی نیز قاعده این است که حقوق افراد را در شأن خدمت‌رسانی درنظر بگیریم. در بخش درمان براساس این قاعده باید حقوق همه خدمت‌دهندگان را که عزیزان حوزه درمان و از خدوم‌ترین افراد هستند در همه شئون و نه فقط در نظام پرداخت مورد توجه قرار دهیم.

موسوی ادامه داد: در کنار رعایت حقوق خدمت‌دهندگان، باید حقوق جامعه بزرگ هدف و بیمه‌شدگان و ذی‌نفعان سازمان را به معنای واقعی ادا کنیم. براساس سنت الهی، یکی از راه‌های ایجاد برکت، ادای حق است و اگر حقوق افراد ادا شود برکت نیز به‌وجود می‌آید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: درمان مناسب و مطلوب یکی از حقوقی است که بیمه‌شدگان و بازنشستگان به معنای صاحبان حق از ما مطالبه دارند و باید تلاش کنیم که این خدمت را با رویکرد راهبردی بهتر و به‌درستی ارائه دهیم. ارائه خدمات درمانی مطلوب و باکیفیت و دردسترس به جامعه تحت پوشش اولویت مهم سازمان تأمین‌اجتماعی است. هزینه‌های دارو و درمان برخی بیماری‌های صعب‌العلاج بسیار سنگین است و دولت درحال تلاش است که هزینه‌های مردم را تا جایی که ممکن است کمتر کند و ما نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی همراهی می‌کنیم و این مسائل را در قالب صیانت از بیمه‌شدگان باید بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: ما در راهبردهای حوزه درمان باید برخی از مشکلات متواتر را نقطه‌زنی کنیم و با رویکرد صیانت مالی از بیمه‌شدگان، در صورت نیاز مداخله داشته باشیم تا رویکردهای ما به نتیجه مطلوب برسد.

موسوی افزایش حمایت‌های این سازمان از بیماران مناطق محروم را مورد تأکید قرار داد و گفت: در مناطق محروم و شهرهایی که فاقد مرکز ملکی تأمین‌اجتماعی است، ما هزینه کامل خدمات را در مراکز دولتی پرداخت می‌کنیم و برای افراد بالای ۶۵ سال نیز در کل کشور هزینه کامل بخش دولتی توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود. برای بیماران خاص و هزینه‌های برخی داروها نیز انتظار داریم که تحلیل دقیق ارائه شود و منابع حوزه درمان تأمین‌اجتماعی به بهترین و اثربخش‌ترین وجه هزینه شود.

او تاکید کرد: در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی باید تمامی خدمات از جمله اعمال جراحی بزرگ بدون هیچ هزینه‌ای و به صورت کاملاً رایگان ارائه شود و در صورت دریافت وجه از بیمار باید برخورد بسیار جدی و بازدارنده براساس روال قانونی انجام شود. اگر کسی براساس قوانین و مقررات جاری سازمان درحال فعالیت است باید همواره برای اجرای کامل این قوانین همکاری کند و ما باید با جدیت از تخلف احتمالی جلوگیری کنیم.

موسوی با بیان اینکه پزشکان و کادر درمان ما زحمات بسیاری متحمل می‌شوند و ما قطعاً نمی‌توانیم زحمات آنان را با پرداخت حقوق جبران کنیم، افزود: طبابت دارای ارزشی است که در قالب نظام پرداخت قابل جبران نیست و این طبیعت کار طبابت است. وی توضیح داد: به دلیل همین رویکرد که به بهترین وجه در کادر شریف درمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، رضایتمندی مردم از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی بالا است و با اقدام خوبی که در زمینه تکریم و نگهداشت نیروی انسانی انجام شد، امیدواریم شاهد افزایش بیشتر رضایتمندی مردم باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر ضرورت مدیریت راهبردی هزینه‌های درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: هزینه‌های درمان که زیرساختی‌ترین سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت مردم است، باید به بهترین و اثربخش‌ترین وجه مدیریت شود. در همه کشورها نیز تلاش می‌شود خدمات سلامت برای همه مردم در دسترس باشد. برای توفیق در ارائه خدمات سلامت برمبنای رعایت عدالت در دسترسی به خدمات، نیازمند نگاه راهبردی به اقتصاد سلامت هستیم و درخواست ما این است که در تمامی سطوح سازمان و در همه استان‌ها در کنار جنبه خدمت‌دهی که بسیار مهم است، نگاه راهبردی اولویت‌گذاری و اثربخشی منابع را نیز مورد توجه قرار دهند.

او افزود: در نظام سلامت مدیریت هزینه در قالب‌های تخصصی و راهنماهایی طراحی شده است. ما در تأمین‌اجتماعی که خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهیم باید بیش از دیگر نهادها به مباحث کنترل راهبردی هزینه‌های سلامت توجه کنیم و در همه فعالیت‌های حوزه درمان باید این موضوع را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همکاری و تعامل مستمر بین مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را خواستار شد و گفت: در حوزه درمان سازمان تأمین‌اجتماعی باید ارتباط با دانشگاه‌ها همواره مورد توجه قرار گیرد و برای خدمت به مردم هم‌افزایی داشته باشیم. تعامل مناسب بین مدیران استانی تأمین‌اجتماعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با جدیت بیشتری دنبال شود و ضروری است با وزارت بهداشت به‌عنوان شریک استراتژیک ما در خدمت به مردم در تعامل مناسب باشیم.

موسوی در پایان از تلاش معاونان و مدیران تأمین‌اجتماعی، همکاری و حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای هیأت‌مدیره و هیأت‌امنای این سازمان در زمینه اصلاح نظام پرداخت پزشکان قدردانی کرد و گفت: مدیران بخش درمان با دغدغه و جدیت مسائل حوزه درمان را پیگیری می‌کنند و هیأت‌مدیره و هیأت امنای سازمان و وزیر کار نیز همراهی حداکثری در اصلاح نظام پرداخت داشتند که از همه عزیزان تشکر می‌کنم و امیدواریم بتوانیم تکالیف خود را در قبال بیمه‌شدگان به شایستگی انجام دهیم.

کد خبر: 62658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =