آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در ساری

آیین عملیات اجرایی ساخت ۴۸۶ واحد نهضت ملی مسکن با حضور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساری آغاز شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران، مهدی مسکنی، در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح ۴۸۶ واحدی منطقه گله‌ بن شهرستان ساری که با حضور محمود حسینی‌پور استاندار مازندران، نمایندگان مجلس، مدیران کل راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، فرماندار و شهردار ساری و برخی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و شهرستانی برگزار شد، با اشاره به ساخت دو میلیون و ۲۲۰۰ هزار واحد مسکن در شش‌سال اخیر گفت: ۱۵۰۰ تعاونی مسکن در ایران وجود دارد که عمدتا موفق هستند و می‌توانند روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را سرعت بخشند.

مسکنی از مشارکت ساخت ۴۰۰ هزار واحدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: کاهش سود بانکی و افزایش سهم تسهیلات از اقدامات مؤثر دولت در اجرای این طرح است.

محمود حسینی پور، استاندار مازندران هم در این مراسم گفت: دستگاه‌های دولتی موظف هستند پیش از اینکه ما به سراغ آن‌ها برویم خود زمین‌هایی را که مناسب ساخت مسکن هستند را در اختیار اجرای طرح‌های ساخت مسکن قرار دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۷۲ هکتار زمین برای ۲۲ هزار و ۱۹۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است، گفت: سهمیه مازندران از اجرای طرح نهضت ملی ساخت چهار میلیون مسکن، ۱۵۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی است.

استاندار مازندران از حمایت دولت از انبوه‌سازان خبر داد و افزود: محدودیت زمین نباید سرعت ساخت‌وساز مسکن را کُند نماید و باید با تعامل، همراهی و همکاری همه دستگاه‌های متولی روند ساخت مسکن در استان شتاب پیدا کند.

حسینی‌پور، بافت فعلی مرکز استان را مناسب ندانست و گفت: بافت‌های فرسوده شهری هرچه سریع‌تر باید متولد شوند و چهره‌ای مناسب برای مرکز استان شکل گیرد.

وی زیباسازی، تامین و تقویت زیرساخت‌ها در طرح نهضت ملی مسکن را ضروری دانست و ادامه داد: در اجرای طرح‌های زیباسازی فضاهای شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در اجرای طرح‌های ملّی سهیم هستند، تامین مسکن را یکی از همان طرح‌ها دانست که دولت تلاش می‌کند تا بتواند آن را در اسرع وقت به سرانجام برساند.

کد خبر: 62120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =