پرداخت ماهانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان تامین‌اجتماعی کرمانشاه

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند، از پرداخت ماهیانه بیش از ۵۳۵ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، اسکندر کاکایی در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر) برگزار شد، با بیان اینکه ۵۳ درصد جمعیت کشور معادل ۴۲ تا ۴۳ میلیون نفر تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند گفت: در استان کرمانشاه حدود ۷۸۰ هزار نفر معادل ۳۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند. همچنین تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین‌اجتماعی در استان ۲۶۰ هزار نفر است که از این تعداد نیز حدود ۱۵۰ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند.

وی به تعداد مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان مستمری‌بگیر تامین‌اجتماعی هستند و ماهانه حدود ۵۳۵ میلیارد تومان مستمری به این افراد پرداخت می‌شود.

کاکایی افزود: هم اکنون متناسب با افزایش ۲۷ درصدی مستمری برای حداقل‌بگیران و افزایش ۲۱ درصدی برای سایر سطوح که برای سال ۱۴۰۲ مصوب شده، تمام مطالبات مستمری‌بگیران پرداخت شده و هیچ معوقات و مابه‌التفاوتی باقی نمانده است. همچنین در حال حاضر ۳۵۰۰ نفر نیز در استان بیمه بیکاری دارند که هر ماه علاوه بر پرداخت حقوق، سابقه بیمه بیکاری نیز برای آنها لحاظ می‌شود.

پرداخت ۷۰۰ فقره وام ۲۰ میلیون تومانی به مستمری‌بگیران

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه از خدمات کوتاه مدت تامین‌اجتماعی برای افراد تحت پوشش از جمله غرامت دستمزد، غرامت دوران بارداری، هزینه سفر، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن و ... یاد کرد و افزود: در ماه نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان نیز در این بخش‌ها پرداختی داریم.

وی از پرداخت بیش از ۷۰۰ فقره وام ۲۰ میلیون تومانی به مستمری‌بگیران با پیگیری کانون بازنشستگان تامین‌اجتماعی نیز خبر داد که جدای از سهمیه در نظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۲ است.

کاکایی تعداد کارگاه‌ها تحت پوشش تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را ۲۰ هزار مورد اعلام کرد و یادآور شد: مجموع مطالبات قطعی ما از کارفرمایان نیز حدود ۳۱۰ میلیارد تومان است.

وی اشاره‌ای هم به ارائه خدمات تامین‌اجتماعی به جامعه تحت پوشش داشت که با هدف کاهش مراجعات، در حال حاضر ۴۶ خدمت به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و هر سوالی که در زمینه مباحث تامین اجتماعی وجود داشته باشد از طریق سامانه ۱۴۲۰ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگویی خواهد شد.

کاکایی از فعالیت ۱۸ شعبه تامین‌اجتماعی، هفت کارگزاری و دو شعبه اقماری نیز در کرمانشاه خبر داد و گفت: در زمینه خدمات الکترونیک نیز پایداری شبکه ما حدود ۹۵ درصد است.

کد خبر: 62020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =