۴۸ هزار گیلانی تحت پوشش طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی قرار گرفتند

سرپرست تامین اجتماعی گیلان گفت: ۴۸ هزار نفر در استان که فاقد هرگونه بیمه بوده‌اند، طی یک سال گذشته در قالب طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی، تحت پوشش خانواده بزرگ تامین اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کیوان مرتضوی با بیان اینکه طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی به طور کلی همه افراد بدون پوشش بیمه‌ای چون دانشجویان، زنان خانه‌دار و دختران را شامل می‌شود گفت: طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که اردیبهشت ۱۴۰۱ به صندوق تامین‌اجتماعی ابلاغ شد و به منظور گسترش پوشش بیمه‌ای به اقشاری که تحت پوشش هیج بیمه‌ای نبوده‌اند، اجرایی شد.

وی با بیان اینکه تامین‌اجتماعی در گیلان در زمان حاضر بیش از ۴۷۳ هزار بیمه شده اصلی را تحت پوشش دارد، اضافه کرد: ۵۶ درصد این تعداد را بیمه‌شدگان اجباری یعنی مشمولین قانون کار تشکیل می‌دهند. ۲۷ درصد از بیمه‌شدگان اصلی استان گیلان نیز، بیمه‌شدگان خاص هستند که تحت حِرف و مشاغل آزاد، زنان خانه‌دار، دانشجویان، بیمه شدگان اختیاری که با میل و اراده خودشان در جرگه تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند.

مرتضوی با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان به عنوان دیگر گروه‌های تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی گفت: بخشی از بیمه‌شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی را مقرری بگیران بیمه بیکاری تشکیل می‌دهند؛ ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در گیلان مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند که ماهانه ۵۰ میلیارد تومان به آنان پرداخت می‌شود. هر چند پرداخت بیمه بیکاری یک تکلیف قانونی است اما برای شاخص‌های اقتصادی خوب نیست، ما باید تمام تلاشمان این باشد که با افزایش اشتغال این تعداد را کاهش دهیم.

تامین‌اجتماعی گیلان ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان کسری دارد

وی به آمار افزون بر ۱۱۴ هزار بازنشسته، هفت هزار و ۲۰۰ از کارافتاده و ۵۹ هزار بازمانده در استان اشاره و بیان کرد: برای جامعه بیش از ۱۸۰ هزار نفری مستمری‌بگیر گیلان، ماهانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت تعهدات بلندمدت پرداخت می‌شود که سال گذشته این رقم هزار میلیارد تومان بود.

سرپرست تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه تامین‌اجتماعی گیلان ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان کسری دارد، گفت: با توجه به این کسری تاکنون مشکلی برای تامین‌اجتماعی در استان ایجاد نشد ضمن اینکه بخشی از این کسری از طریق کمک‌های شستا جبران می‌شود.

مرتضوی در ادامه با اشاره به پرداختی‌های تامین‌اجتماعی گیلان در بخش تعهدات کوتاه مدت افزود: سال گذشته برای پرداخت تعهدات کوتاه مدت اعم از کمک هزینه کفن و دفن، غرامت ایام بیماری، بارداری و کمک هزینه ازدواج در مجموع ۱۲۳ میلیارد تومان پرداخت شده‌است.

کد خبر: 61959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =