روزانه ۷۰۰ هزار نسخه الکترونیک در سامانه تأمین من تولید می‌شود

دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات تأمین‌اجتماعی گفت: در حال حاضر، روزانه حدود ۷۰۰ هزار نسخه الکترونیک در سامانه تأمین‌اجتماعی تولید می‌شود و ۵۷۰ هزار تأیید داروخانه‌ای داریم و تقریباً بیش از ۵۰ درصد نسخ الکترونیک کشور در این سازمان تولید می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، خدابنده در نخستین روز بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، از رویکرد نوین و تحولی این سازمان برای همکاری و استفاده از ظرفیت زیست‌بوم نوآوری و استارت‌آپ‌ها در حوزه تحول دیجیتال خبر داد و افزود: فعالان این حوزه می‌توانند در سایت jameino.ir/smart-tamin ضمن اطلاع از نظام مسائل و نیازهای حوزه‌های مختلف عملکردی سازمان تأمین‌اجتماعی و شرکت‌های تابعه، برای ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود (پیچینگ) اقدام کنند.

او در این زمینه اضافه کرد: یکی از راهبردهای تحولی در تأمین‌اجتماعی، حرکت در مسیر هوشمندی فرایندها و نحوه ارائه خدمت است. راهبرد تأمین‌اجتماعی هوشمند که همواره از سوی مدیرعامل محترم سازمان نیز مورد تأکید بوده؛ از یک‌سو منجر به تسهیل در ارائه خدمات و ارتقای رضایتمندی می‌شود و از سوی دیگر به‌واسطه افزایش شفافیت، کارایی و صیانت از حقوق ذی‌نفعان را نیز ارتقا می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد: در مسیر تحول دیجیتال در سازمان تأمین‌اجتماعی، نیازمند فرآیندهای دیجیتال، توسعه سیستم‌ها، پشتیبانی و بهبود مستمر هستیم. به‌همین‌منظور در این دوره از نمایشگاه الکامپ برخلاف دوره‌های پیشین، صرفاً به معرفی اقدامات و دستاورها در حوزه فناوری اطلاعات که البته در جای خود حائز اهمیت است؛ اکتفا نکردیم و در واقع علاوه بر اینها تلاش شد تا نیازهای سازمان و شرکت‌های زیرمجوعه در زمینه تحول دیجیتال، در اختیار فعالان این حوزه قرار داده شود تا از همکاری و مشارکت فناوران و فعالان زیست‌بوم نوآوری و استارت‌آپ‌ها در پاسخ به مسائل سازمان استفاده کنیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات تأمین‌اجتماعی با اشاره به حوزه وسیع فعالیت این سازمان گفت: در این دوره از نمایشگاه الکامپ، در سالن ۲۷ نمایشگاه که به سازمان تأمین‌اجتماعی و شرکت‌های آن اختصاص یافته، فرصتی فراهم شده است تا فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور بتوانند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را معرفی نموده و شرایطی فراهم شود که سازمان تأمین‌اجتماعی از محصولات و همچنین از توان نیروهای فنی استارت‌آپ‌ها استفاده کند.

او ادامه داد: تأمین‌اجتماعی گستره وسیعی از فعالیت‌ها در حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی دارد و در تمام این مجموعه‌ها نیازمند فعالیت و همکاری با استارت‌آپ‌ها هستیم. ما در سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانیم با استارت‌آپ‌هایی که خدمت یا محصول خاصی را تولید می‌کنند؛ تعریف همکاری و تفاهم داشته باشیم یا این‌که از توان فنی نیروهایی که تکنولوژی را تولید کرده‌اند، استفاده کنیم و با توجه به برنامه‌هایی که سازمان تأمین‌اجتماعی دارد، به هر دو اینها نیاز داریم.

خدابنده نسخه الکترونیک را یکی از زمینه‌های نوین تحول دیجیتال معرفی کرد و گفت: تأمین‌اجتماعی اولین سازمانی است که در زمینه نسخه الکترونیک فعالیت خود را شروع کرده و امروزه نیز بیشترین نسخه الکترونیک کشور توسط این سازمان تولید می‌شود. از ابتدا هم کوشیده‌ایم در این حوزه که عرصه نوینی در نظام سلامت کشور است، از توان و ظرفیت جوانان ایرانی و استارت‌آپ‌ها استفاده کنیم و این را هم باید یادآوری کنیم که راهی که ما در حوزه راه‌اندازی و استفاده از نسخه الکترونیک طی کردیم و به استفاده بالغ بر ۹۰ درصدی پزشکان و مراکز ارائه خدمات درمانی، دارویی و پاراکلینیکی از نسخ الکترونیک رسیدیم، مسیری است که کشورهای دیگر در یک دوره پنج تا هفت ساله طی کرده‌اند.

او افزود: برای اینکه بتوانیم همه لایه‌های حکمرانی، مدیریتی و کاربری سامانه نسخه الکترونیک را پشتیبانی کنیم؛ در لایه‌های مختلف نسخه الکترونیک، نیازمند همراهی و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها هستیم. در این حوزه ضمن همکاری با سایر سازمان‌های بیمه‌گر و نهادهایی که نقش رگولاتوری دارند، نیازمند محصولات متنوع هستیم؛ محصولاتی مانند رابط‌های کاربری بین نسخه الکترونیک و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و پزشکان و داروخانه‌ها و همچنین محصولاتی که در این حوزه در اختیار بیماران و بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به طراحی سایتی برای برقراری ارتباط مؤثر با استارت‌آپ‌ها و فناوران ایرانی و استفاده از ظرفیت آنها در حوزه تحول دیجیتال در سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: نمایشگاه الکامپ پایان کار ما در حوزه تعامل و همکاری با استارت‌آپ‌ها نخواهد بود و این تنها شروع مسیری برای همکاری این سازمان با جوانان ایرانی و فعالان این حوزه است. اولویت ما این است که فضای مناسب را برای حضور استارت‌آپ‌ها در زیست‌بوم فناوری سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم کنیم. در این زمینه و برای ارتباط مناسب با فناوران، سایت ویژه‌ای به نشانی jameino.ir/smart-tamin طراحی شده است که فعالان این حوزه می‌توانند با مراجعه به آن، ضمن اطلاع از نظام مسائل سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه، برای ارائه حوزه فعالیت و توانمندی خود اقدام کنند.

خدابنده همچنین اضافه کرد: تنها راه ما برای تحول و توسعه دیجیتال، استفاده از ظرفیت نوآوری و خلاقیت جوانان مبتکر و خلاق ایرانی است و این نمایشگاه آغاز کار است و امیدواریم این کار، زمینه‌ساز رابطه مؤثر و همیشگی سازمان تأمین‌اجتماعی با زیست‌بوم نوآوری کشور و استارت‌آپ‌ها باشد.

کد خبر: 61626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =